SEDAN SIST

Det blev onsdag och jag satt på kontoret, efter att jag och Dennis hade spenderat förmiddagen ätandes glass och sökandes efter inspiration och idéer. Genom att missförstånd med Emelie i chatten så bestämdes det visst att hon skulle komma hit redan den kvällen och jag kunde inte vara gladare. Efter jobbet gick jag således hem och storstädade min lägenhet innan hon knackade på dörren några timmar senare. 

Sedan blev det torsdag och soligt, men något kyligt. Efter jobbet gick jag hem och gjorde mig i ordning, innan jag traskade ner på stan för att möta upp Gimli och Sandra. Vi ställde oss i kö till Krögers 40 minuter innan öppning för att gå på P3 Älskar Kalmar. Fick ett bord på uteserveringen tack vare det där vi sedan hängde x antal timmar. Emelie jobbade, men kom och pussade på mig lite då och då när hon hade tid. 

Jag smög mig hemåt runt 22, när det började bli kaosmycket folk och stolen knappt gick att flytta för att det var så mycket människor överallt. Dessutom skulle jag upp supertidigt nästa morgon. Så jag somnade runt 23, sedan kom Emelie och Charlotte instapplandes i lägenheten vid halv tre. Fick en iskall Emelie bredvid mig i sängen men jag var varm och tacksam. Sedan ringde klockan vid 05 för en nätverksfrukost vid 06.30. Jag traskade iväg och var glad över att solen faktiskt redan hade gått upp, mötte Tova på Larmtorget och gick sedan till Källaren Kronan där vi fick träffa alla möjliga företagare och presentera oss och Young Ladies in Business. 

Tack vare den tidiga morgonen så slutade jag jobbet runt 13, varpå jag och Emelie åkte och handlade, sedan tog vi en powernap. Because we deserved it. Efter det åt vi tacos och tittade på Grey's Anatomy. I lördags var det fint väder och vi ville carpa men självklart mådde jag jättedåligt. Vi var åtminstone på stan en sväng för att inhandla presenter, sedan tog vi oss till Maxi och efter det var vi bara hemma och gosade. Sen! Sen blev det söndag. Jag sov säkert tio timmar under natten, så var pigg och glad när jag gav mig iväg till Kallskänken för att fira Alex födelsedag med henne, Izza, Sara och Lina. Vi åt deras söndagsbrunch tills magarna var proppfulla av smörgåstårta, sparris, rödbetor med getost, melon, salami, våfflor, chokladbollar och god juice. Bästa. Kramades hejdå med tjejerna strax efter 14 och gick hem till Emelie, där hon hade varit duktig och pluggat. En stund senare bestämde vi oss för att göra något av dagen, så vi tog bilen och körde till Öland. Jag satt bakom ratten och styrde Lilla Blå mot Bläsinge, där det var blåsigt som tusan men lika fint som vanligt. Sen åkte vi hem till mamsen en sväng också innan vi körde tillbaka till Kalmar för ännu mer Grey's. 

Det var det hela. Idag har jag jobbat, diskat, internetshoppat lite och tittat på Zootropolis. Fint. Nu ska jag krypa ner i sängen, kanske läsa lite, kanske gosa med Tonks. Kanske ringa min fina tjej. Puss!

Jules, Sånt som är fint | |
Upp