I said our hearts know deeper seasons than our memories

Gokväller. Det är måndag och således ny vecka. Hade ordentlig söndagsångest igår av oklara anledningar, kanske för att den här veckan känns lite mastig. Men försöker ta en dag i taget och idag har det åtminstone gått bra. Jag har gjort två klassinspring i alla fall, och sedan skulle jag käkat lunch på Magasinet men det var tydligen stängt idag så rusade in till stan och käkade med Dennis och Alexandra istället. Strax innan tre tog jag bussen till psykologis där vi diskuterade mitt livspussel, vad som ger och tar energi, vad jag ska fokusera på, hur jag ska bli bättre på att säga nej, sluta ha dåligt samvete och allt möjligt. Hade bett mamma om skjuts hem och sedan satt telefonen på flygplansläge, när jag satte igång den igen hade jag elva missade samtal och massa sms för att mamma inte visste var jag gick till psykologen, haha. Så istället hade hon stått på parkeringen vid sitt jobb och väntat, när hon typ borde ha kört hem. Men hon kom och hämtade upp mig och det tackade både jag och mina anklar för. Hade så dåligt samvete när jag kom hem att jag var lipig, så gick det med den diskussionen hos psykologis? Stabilt. Måste lära mig att jag inte är till besvär bara för att det blir lite missförstånd. 
 
Efter det har jag i alla fall ätit kvällsmat, diskat, rengjort mina sneakers (och insett att jag måste köpa nya för tyget på insidan är helt bortskavt i hälarna) och andra smågrejer. Nu ska jag ärligt talat snart gå och lägga mig. Ska bara göra min sjukgymnastik först. 

I övrigt förstår jag inte hur en kan få så mycket energi av att tycka om någon. All längtan borde ju snarare göra en trött? Men tydligen inte. Det är fint, hur eller hur. 
 
Och såhär såg Jules ut idag. Svart svart och lite mer svart. Puss. 

Jules | |
Upp