En katt i fönstret och Lorde i högtalaren

Det spöregnar här nu, Tonks sitter i fönstret och tittar ut på regnet som ilar ner från himlen. Jag har precis diskat, efter att ha sett minst tre avsnitt av The Blacklist. Nu fanns det inga fler ute. Jag har ont i tandköttet och undrar hur lång tid det tar för det att läka. I eftermiddags låg jag i sängen och sov i någon slags konstig feberdimma, trots att jag egentligen vet att det inte alls är feber. Såvida inte det har kommit i samband med tanden? Men jag har pms och som vanligt när jag har pms går kroppen bananas.
 
Jag har tänkt skriva ett långt inlägg om hur det var att ha kopparspiral och hur det är efter att ha tagit ut den, men jag har ärligt talat inte orkat. Dels för att jag inte orkar hitta bevis, jag orkar inte bli ifrågasatt, och dels för att det är så mycket. Det är så så så mycket. Men kort och gott: sätt aldrig in en kopparspiral. Om du har en, ta ut den. Att få kopparöverskott och att bli av med kopparöverskott är tio gånger värre än vad det låter som. Det är så stor skillnad för mig, på min psykiska ångest och min fysiska ångest (som beror på koppardumpningar). Den får hjärtat att bulta så hårt och så snabbt, magen att krampa, den känns till och med i ryggen. Den gör mig yr och kallsvettig. Idag, eftersom jag har pms och ett kopparöverskott som heter duga som kroppen försöker avgifta mig ifrån, blev jag illamående och kallsvettig precis efter lunchen. Det var så illa att jag kräktes och sedan var tvungen att gå hem. 
 
Och alla som säger, och alla som har sagt, att kopparspiral är biverkningsfri - håll tyst. Om en ser på det logiskt - tänk dig att du har ett verktyg inne i ditt känsligaste område som är gjort av en metall. Tror folk verkligen inte att det kan skada kroppen? Trots att någon försöker övertyga om motsatsen? 
 
Som sagt. Det kommer nog komma ett långt inlägg om detta framöver. Jag behöver bara sortera mina tankar lite. Bli lite bättre. 
 
MEN i övrigt har jag en bra vecka framför mig. Imorgon har vi ett event med Young Ladies in Business på kvällen, på onsdag ska jag jobba och sedan bara ta det lugnt hemma med Tonks för hon ska kastreras under dagen, på torsdag efter jobbet kommer Emelie hit och i helgen ska vi till Ikea och lite annat. På söndag är det dessutom sittning! Ska bli kul. 
 
Det var det hele. Hoppas att ni mår lite bättre. Puss!
 
Jules | |
Upp