Mitt musikår 2014.


Lyssnar alltså mest på pop, svensk indiepop och svensk indierock. Föga förvånande. 
 
Mina topp 5 artister var:
Markus Krunegård
Mumford & Sons
Ron Pope (blev lite chockad över detta men antar att alla de där låtarna jag lyssnade på i vintras under nätter då jag inte kunde sova var rätt många)
Den svenska björnstammen
Faråker (lite förvånande då jag mest lyssnade på dem i en tvåveckorsperiod i slutet på augusti men ja, de spelades rätt varma då så visst)
Och albumen ser ni ju. Inget konstigt där, förutom att Faråker faktiskt ligger etta. 

Mina topp 10-låtar. Det märks att jag haft ett break-up-år, hah. I hate boys och flera låtar av Little Mix. Det jag lyssnat på när jag haft ont i hjärtat men inte velat vara ledsen. 
Bland mina topp 100-låtar finns också: On my own med Miley Cyrus, flera låtar av Ron Pope, Spegelen med Panda da Panda (<3), Fall at your feet med Boy & Bear, All of me med John Legend, Life time med Noah and the whale, Let it go med Idina Menzel, That's what's up med Edward Sharpe and the magnetic zeros, Din gård med Lilla sällskapet, I'm yours med Jason Mraz, Samson med Regina Spektor, Budapest med George Ezra, Så många ställen med Bianca & Tiffany (!!!), You're the one that I want med Angus & Julia Stone, Every night med Imagine Dragons och en hel del fler. 

Som sagt, en vinter med Ron Pope i början av året. Lana del Ray spelades mycket i somras och Mumford & Sons är ju verkligen perfekta musiken under både vår och höst. 

Trodde jag skulle ha lyssnat mycket mer "on the go", men så vet jag ju att min dator är alltid igång med musik så fort jag är hemma. 

Inte så förvånande ändå! Oftast fredagar då en är lite pepp och lyssnar på musik in på sena kvällar! 
 
Att lyssna på, Jules, Listor | |
Upp