Yoga, en ny stad, kärlek och en saknad lillasyster - 2020 i en lista

Det är nytt år. Här har det varit lite väl tyst ett tag! Men vad passar bättre för början på 2021 än en lista som sammanfattar 2020? Nu åker vi
 
Gjorde du något 2020 som du aldrig gjort förut?
Jag flyttade till en ny stad! Har aldrig bytt stad förut. Har bara flyttat till ställen jag visste var temporära, som Cypern. Jag genomförde även Unleash the power within Virtual vilket var helt fantastiskt, något jag aldrig har gjort förut och något jag definitivt skulle kunna göra igen.

Vilka länder besökte du?
Nej men inga såklart. 
 
En mobilanteckning: 
Om A, såklart. 
 
Är det något du saknade år 2020 som du vill ha år 2021? 
På riktigt en resa snälla. Särskilt nu när vi har haft rekord på minst antal soltimmar i Karlstad? 
 
Vilket datum från år 2021 kommer du alltid att minnas? 
Mitten på juli, den 16:e-19:e pga det var då UPW var. Har nog aldrig varit så pigg och så trött på samma gång i mitt liv med hänsyn till tidsskillnaden + energin vi fick från övningarna och all dans 
 
En gång du grät: 
På min födelsedag när jag hade varit och badat med Elvira och hon skrev till mig på kvällen och var ledsen för att jag snart skulle flytta. Jag ringde upp för att trösta men det slutade med att vi grät båda två istället. Älskade unge
 
Och så en bild från syrrans födelsedagsbrunch på midsommar istället <3 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång? 
Att jag sa upp mig. Att jag läste kurser jag verkligen ville läsa och hittade något jag vill syssla med på riktigt. Att jag har skrivit en affärsplan.
 
Och din största framgång privat?   
Alla steg jag har tagit i min läkningsprocess i år. Det har varit fantastiskt och tufft och vackert och allt däremellan! 
 
Bästa läsupplevelse? 
The body keeps the score. Den handlar om PTSD och är baserad på typ 30 års forskning. Det var så lättande att läsa den, för det var som att jag fick bekräftat att det inte är FEL på mig. Jag har bara en sjukdom. Som det går att bli (i alla fall någorlunda) frisk ifrån.  
 
Bästa tv-serie? 
Har jag ens sett något nytt? Det är ju Brooklyn 99, Doctor Who, Modern family, New girl och några andra som gäller haha. 
 
Bästa film? 
Greenland!! Såg den på bio i något slags mellanrum då det var okej att gå på bio! Se den för bövelen. 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2020? 
Awake my soul pga den spelades under mäktiga ögonblick under UPWV och den var ju en favoritlåt redan innan vilket definitivt gav mig rysningar och gråt mer än en gång. 
Bonfire heart med James Blunt eftersom Anton har blivit glad varenda gång av den och således har den spelats en hel del här hemma.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Jamen gladare. Definitivt. Märkligt ändå att det känns så självklart att svara det efter det här kaosåret. Alltså, jag har verkligen varit ledsen och gråtit massor också. Men jag har haft en annan grundkänsla i kroppen, en känsla av att det kommer bli bra, på något sätt, till slut. En tillit jag inte har burit med mig tidigare. En tacksamhet jag inte trodde att jag skulle kunna hitta.
 
Den maträtt du åt oftast 2020? 
Jag säger som förra året: vem skulle jag vara om jag inte svarade tacos 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2020?
Haha jag minns faktiskt inte riktigt vad jag gjorde på dagen. Har frågat A några gånger men han minns inte heller. Jag tror jag fick pannkaksfrukost? Vi kanske spelade lite Lego Harry Potter? Men på eftermiddagen åkte jag i alla fall och badade med honom, Elvira och Jamil. Det var höga vågor och jätteblåsigt men ändå varmt i vattnet och så himla kul. Sedan åt jag tacos med Anton och avrundade kvällen med att gråta ihop med Ellie. <3 Dagen innan var jag dock och käkade på Stars 'n' Stripes med A, Ellie, Alexandra och Gimli vilket var himla mys.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Adekvat hjälp från vårt himla vårdsystem på fler än en nivå och instans :):)) 
 
Högsta önskan just nu?
Att det jag drömmer om att pyssla med under 2021 blir av och att jag fortsätter våga tro på mig själv och att det därmed går vägen!! 

Största misstaget?
Jag vet inte riktigt? Jag tror inte jag har gjort något i år som jag skulle definiera som ett stort misstag

Vad fick dig att må bra under 2020?
Yoga!!! Och Anton! Sjukskrivningen. Att rensa grejer inför flytten. Att umgås med min syrra.
 
Vem saknade du?
Min syster. Så himla, himla mycket. Det är tufft att bo i en stad 7 timmar bort från sin kärlek, det fick jag verkligen märka förra året. Men det är också väldigt, väldigt tufft att bo i en stad 7 timmar från sin lillasyster.
 
Vad är du mest stolt över?
Jag tog ut min magisterexamen i våras?? Typ glömt bort det haha. Men det är jag stolt över! Jag är också stolt över att jag sa upp mig från ett arbete som inte funkade för mig. Jag är stolt över att jag skapar min egen läkning. Jag är stolt över att jag vågar vara sårbar och öppen med Anton. 
 
Det var det hela. Om ni är nyfikna finns listan för 2019 här och för 2018 här. Tänk vad saker och ting kan förändras. 
 
Jules, Listor | |
Upp