Slutet och början

Hej hopp. Jag har precis lämnat in SISTA uppgiften för höstterminens tre kurser. Har nu lärt mig att coacha genom motiverande samtal, spela in och redigera podd och skriva effektivt för webben. Det sistnämnda förmodligen det svåraste med hänsyn till hur gärna jag brer ut med massor av ord - både fina och fula - istället för att alltid alltid komprimera texter. Det blir ju så tråkigt då. Till slut. Eller? Jag har i alla fall lärt mig mycket av att jobba med texter på det sättet, men jag hade önskat mer kunskap i hur man faktiskt skriver för sociala medier etc. Ett tag höll vi på med myndighetstexter och journalistik och allt möjligt. 
 
Nu är det i alla fall klart!
 
Och vet ni vad? Nu börjar jag jobba med Progress by Julia på riktigt. Nu ska en hemsida byggas. Ett certifikat för coachingen ska tas. Det känns så spännande det här! Ser framemot alla böcker jag ska läsa, alla inlägg jag ska dela, alla människor jag kommer få möta. Herregud. Ska jag verkligen göra det här? Jag? 
 
Självklart.
 
Vad skulle jag annars göra?
 
Vem skulle annars göra detta?
 
Jag ska dessutom skriva en guide. En guide för att läka från trauma. Den kommer vara baserad på mina erfarenheter kombinerat med forskning och jag har som mål att bli klar med den i slutet på april. Får se om jag hinner det men jag hoppas! 
 
Pirr i magen, hörni. 
 
Jag är på väg. Äntligen. 
 
Jules | |
Upp