Solglasögon. April. Löpturer. Ord.

Det ligger vår i luften nu. Men är den inte sen i år? Vi förlorar våra årstider känns det som. Men jag har i alla fall kunnat vara ute och gå i jeansjacka och solglasögon. Vårkänslan förloras lite av covid tror jag. Det blir liksom inga uteserveringar och klirrande glas, uppsamlingar med vänner och bekanta, grillkvällar och storslagna planer inför sommaren. Nu är vi istället försiktiga. Kramas inte med någon. Smörjer händerna med handsprit tills de blir torra som fnöske. Aktar oss för främlingar i matbutiken och känner oss snudd på dumma när vi går och handlar tillsammans. 
 
Förra helgen var jag med på en feel good-weekend med 18 andra fantastiska kvinnor. Vi började under torsdagen och avslutade i söndags. Vi skapade ett upplägg fyllt av intressanta föredrag, givande workshops, rörelse i form av qigong och yoga, meditationer och andra fina saker. Jag höll min workshop under lördagen där jag pratade om att läka inre sår och det kändes så himla bra. Var dönervös innan men det gick toppen. Hade tryckt in så mycket värde på bara en timme, var rädd att jag inte skulle hinna, men blev klar på minuten! 
 
Den här veckan har jag jobbat SÅ mycket med mitt digitala material. Jag började skapa ett program på engelska, men insåg knappt halvvägs in att jag hellre ville skapa det på svenska först och engelska därefter. Så jag fortsatte skriva på svenska och nu är jag nästan klar, så den här veckan har jag lagt tid på att översätta de första fem avsnitten. Konstigt nog är det VÄLDIGT svårt att översätta från engelska till svenska, haha. Jag som älskar svenska språket kan ändå känna att det är väldigt bristfälligt. Bara som ordet för glad? På engelskan har vi joyful, joyous, happy, glad, content och alla möjliga val. På svenska? Glad. Eventuellt upprymd. Men munter? Nä tack, haha. Och vackra ord som serenity och bliss finns det inga bra motsvarigheter för. AH WELL. Nu är det översatt! Nu har jag bara sista två avsnitten kvar att jobba klart + se över allt en sista gång, skapa sista stora övningen samt göra grafiken. Det kommer bli jättekul. Wow. Målet var från början att allt skulle vara helt klart 21/4, alltså för två dagar sedan, men jag ändrade det målet när jag fick nys om min järnbrist. Man ska inte pusha sig själv för hårt. Men jag tror ändå den kommer bli klar inom max två veckor vilket känns magiskt. Jag berättar mer då. 
 
Annars då? Det känns äntligen som att järntabletterna börjar ge effekt. Jag börjar bli piggare. Den här veckan har jag till och med startat dagen med en löptur två gånger. Idag valde jag yoga istället. 
 
Nu ska jag äta mellis, sedan ska jag ta tag i vår stora sälj-hög med grejer vi vill bli av med innan flytt. ÄLSKAR ATT RENSA. 
 
Hoppas ni har det fint. Puss.
 
Jules | |
Upp