Sommaren 2020

Sommaren är väl officiellt över när september gör entré vilket innebär att vi nu får tacka av sommaren 2020 och börja längta till nästa år. Jag tänkte därför ge en liten sammanfattning på hur min sommar har varit och vad jag har haft för mig! Så, without further ado, här kommer sommarens..:

Bästa: Unleash the power within i juli. ATT vi gjorde det, att jag fick göra det med Anton! Det var en så gigantisk och fantastisk upplevelse. 


Äntligen: bli sambo med Anton på riktigt!!! Att vara corona-sambos i min lägga under våren må ha varit fantastiskt mysigt trots omständigheterna men att det sedan blev på riktigt, med en gemensam lägenhet i Karlstad kändes verkligen äntligen


Flyttkaos!!! 

Resor: Har varit iväg på en liten resa i sommar åtminstone, när jag och Anton åkte upp till Hjortnäs i Dalarna och spenderade en vecka med hans familj. Det regnade mestadels av tiden de första fem (!) dagarna men sista två var åtminstone fantastiska, både vädermässigt och därmed upplevelsemässigt! Det är ju tyvärr lite lättare att hitta på grejer med solen framme, även om regnet tillät mycket mys, läsning och så vidare. 


Vi yogade en morgon på Hjortnäs brygga! Så mysigt!


Vi njöt av magiska solnedgångar. 

Vi paddlade runt på en gammal surfingbräda på Siljan när vädret tillät! Wow!!

Hang up: Hmm vet inte?? Eventuellt Garants lemonad från Willys? Älskar den. 

Gulligaste: Alla smågrejer Anton gör för mig. Fixar frukost, förbereder sellerijuice, värmer min vetekudde när jag har ont någonstans. Sätter på Mumford & Sons när jag är lite ledsen. Skriver gulliga lappar. Pussar min näsa. Allt det där. 

Insikt: Att jag är värd tiden det tar att läka. Att jag är på god väg. Att det är en bit kvar, men att det är okej. Att det är fantastiskt och modigt och bra att jag tar hand om mig själv, snarare än slöseri med tid. Att jag inte är värdelös bara för att jag har ett stort sår som jag behöver utrymme till att ta hand om (med andra ord: att jag inte är värdelös bara för att jag behöver vara sjukskriven, behöver vård, behöver hjälp. Även om systemet vill få en att känna så). 

Värsta: Alla utdragna processer med vården, alla gånger då jag har känt att jag inte är en värdig patient. Alla ledsna gropar jag har hamnat i pga bristen på hjälp, stöd och ett välfungerande system där jag inte skulle behöva vara projektledaren för min egen vård och sjukskrivning. 

Snålaste: Gu jag har ingen aning?? Jag har nog inte varit med om något jag skulle benämna som sommarens snålaste. 

Bästa dag: Dag tre på UPW. Delen på flera, flera timmar där vi jobbade med våra limiting beliefs och ersatte dem med empowering beliefs. Det var en helt sjuk process?? Grät och skrek nästan av invärtes smärta och ut kom jag sedan som en ny person. F a n t a s t i s k t. 

Drink: Har inte druckit alkohol på hela sommaren!!! Så jävla skönt. Jag provade ett litet glas rödvin i Hjortnäs en kväll men nä. Har inget sug ens. Men drack iofs en god alkoholfri drink på Olsonss Bazaar! 

Bästa utflykt: Loppisdagen när mamma var här. Vi åkte runt till olika second hand-butiker och sedan köpte vi sallader och åkte till Skutberget där vi käkade i solen tills det blev lite kallt. Då for vi vidare och hem och sedan gick vi ut på restaurang. Hela dagen kändes som en utflykt, det var så mysigt att ha mamma här och åka runt till diverse ställen och kika på fina och fula saker. 

Största miss: Vill säga att det var en miss av min kropp att ha världens PMS några få dagar när det var fint väder och jag och Anton egentligen ville hyra en kanot och paddla!!! Men vi insåg att med mitt PMS-humör skulle det inte bli någon rolig utflykt för jag skulle antagligen svära/gråta hela tiden ::):):) så härligt att va tjej ibland mmm. 

Godaste: Men OJ. Svår fråga?? Möjligtvis all god mat vi åt i Hjortnäs?! Bland annat en somrig ugnsgrillad lax med jordgubbssalsa (!) och nypotatis samt egengjord bea! Den var wow. Bjöd även mamma på den här hemma några veckor senare och hon har därefter bjudit på den också, haha. Omtyckt av många med andra ord!

Nu ska jag yoga! Sen ska vi laga mat och vid 18 är det dags för lite UPW-uppföljning via Facebook Live med KK!!! Wiho. Puss.

Jules, Listor | |
#1 - - ellie:

du e den finaste jag vet. och ni e så fina ihop :(

Svar: <3 <3 <3
Julia

Upp