Snälla tomten

Det dröjer ett tag till till julen men som den icke-rika student jag är har jag såklart redan några saker på min lista. Och i och med att jag får besök av min mamma och syster 10 dagar innan jul kan jag bara anta att det är då vi kommer dela lite julklappar med varandra. Så därför tänkte jag knåpa ihop en liten lista med fina och vettiga grejer jag gärna skulle öppna i ett paket i december månad. 
 
Klapparna för tomten med mindre tid (och pengar, för det är så det fungerar hos tomten)
 
Presentkort
På typ Lindex? H&M? Någonstans där jag kan unna mig en kul tröja, ett par byxor eller kanske lite underkläder. 
 
Refill till pennor
Bland annat "Pilot Patron/Refill FriXion 0.7" i färgerna Pink, Light blue, Green och Violet.
Och "Patron/Refill G2 0.7 Gel" i blå och svart! 
Finns att köpa på exempelvis Penstore.se. 
Vidare på temat: anteckningsböcker.
Gillar mest spiral tror jag? Men andra också. Huvudsaken är att en inte ska behöva slåss för att kunna öppna den och skriva liksom. Gillar ljusrosa men också mörkgrönt och rymdgrejer, stjärnor och sånt. Inte blommönster. Harry Potter-relaterat kanske? Finns exempelvis jättefina Harry Potter-anteckningsböcker från Moleskine... Huvudsaken är att den är i A5 och har linjerade sidor samt inte så tunna sidor att bläcket blöder igenom. Ah ni hör ju. Det finns ju krav på ett bra block liksom. 

Pussel och pusselmatta
You heard me. Jag skulle vilja ha en pusselmatta för typ 2000 bitar kanske? Finns på exempelvis Eko! Gällande pussel gillar jag mest realistiska motiv, gärna med natur eller stadsmotiv. Fint ska det vara i alla fall. Finns jättefina jul-/vintermotiv på bokhandeln här i Karlstad så misstänker att det finns typ överallt. Snö, julbelysning, en fin liten stad... Mm-mysigt!

Hantlar, typ 3 + 7kg
Så att jag kan träna mina handleder och axlar även hemma nu när jag inte har något gymkort. 
 
Klapparna för tomten med lite mer tid i verkstan
 
Här börjar jag med en hel hög böcker! Kanske det enda som behövs för en bra jul? 
I min önskelista på Adlibris finns bland andra dessa: 
P.S. Jag vet att min kära bf gärna läser böckerna Coaching for Performance av Sir John Whitmore, Co-active coaching av Henry Kimsey-House och Build to last av Keith Callahan. Men också att han gärna skulle lägga pussel as well!
 
Sällskapsspel
Exempelvis en expansion till Catan, som Äventyrare & Pirater. 
Presentkort bio
Varför ändra ett vinnande koncept? Klart jag vill gå på bio även 2021. Kanske ännu mer då? Vi får hoppas att biobesöken återgår till det normala snart hörni. Även om jag uppskattar mycket space märks det ju att filmreleaserna har minskat. 
Ring från Kristallrummet.se
Exempelvis denna. Jag har storlek 16,5-18 beroende på finger såklart. Men typ 17 borde vara säkrast? 
 
Klapparna för tomten med väldigt mycket tid i verkstan
 
Everything Mumford & Sons
Ja men snälla det säger väl sig självt att jag skulle bli glad oavsett vad som kan relateras till mitt favoritband? Men titta här:

Harry Potter på engelska
Egentligen skulle jag vilja ha alla inbundna i Hufflepuff-edition. Å andra sidan har jag redan bok 3 och 5 i pocket, med det mer klassiska omslaget. Eller så kanske det finns någon mysig box med alla sju böckerna? 
Det var det! Tack snälla tomten. Nu kan jag skriva anteckningar, läsa böcker och ha det fint även nästa år. 
 
Puss!
 
Jules, Listor | |
#1 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Åhh älskar Harry Potter sakerna 💕

Svar: Visst! Jag med! :)
Julia

Upp