But I will hold as long as you like, just promise me we'll be alright

HEJ HOPP. 
 
Igår startade jag dagen med plugg och skrev om multimodal analys i min uppsats. Var exakt lika kul som det låter, alltså inte alls. Sedan promenerade jag in till stan och käkade lunch med mamma på Länsmuséet innan jag skulle på ett icke efterlängtat besök hos gynekologen. Har haft min beskärda del traumatiska gynbesök så var inte supertaggad på detta, därav mammas sällskap. Hade superont efteråt och var upprörd över att gynekologen å ena sidan var väldigt förstående och lugnande men å andra sidan sa åt mig att jag reagerade på smärtan innan den ens kom vilket jag INTE gjorde?!?! Grimaserade och lät liksom när det gjorde ont men hon ansåg tydligen att jag gjorde det innan och således spände mig ännu mer :):)) Den har jag aldrig hört innan. 
 
Eller.
 
Ah well jag fick de vanliga råden om inte för tajta byxor och tvätta med olja och vara försiktig och göra knipövningar och allt tjafs som egentligen inte är riktig hjälp och såklart inget återbesök. "Ring om det inte hjälper". Trots att jag sa att jag redan provat allt detta. Kan kvinnovården snälla bli bättre någon gång? Kan en person med PTSD efter sexuellt våld tas på allvar? 
 
Nähe. Tydligen inte.
 
MEN sedan gick jag med tårar i ögonen till Espresso House där jag köpte en chokladboll och en chailatte i väntan på Alexandra då vi skulle ha lite arbetsmöte. Det blev mer snack än jobb dock och till slut gav vi upp och gick istället till Hjalmars för pommestallrik och vin. Där satt vi sedan till klockan elva?? Hade med andra ord en fantastisk kväll där vi som vanligt pratade om högt till lågt, alltifrån våldtäkter till goda maträtter. 
 
Idag är jag lite bakis. Eller ganska bakis. Gick upp strax innan åtta för skulle till psykologis och efter det var jag på UB för att låna lite böcker och skriva ut några artiklar till plugget. Nu sitter jag vid datorn och lyssnar på Mumford & Sons, har en gosig Weasley i knät och äter vindruvor. Bästa. Ska kötta lite plugg och sedan ta en powernap innan/efter lunch tänkte jag. 
 
Hoppas ni också hade en fin onsdagskväll! Puss! 
 
Jules | |
Upp