Som hela våren: uppsats och kallt vin

Det är söndag och jag är lite, lite bakis. Igår låg jag på stranden hela dagen med min syster vilket var jättemysigt. Vi badade flera gånger och det var nästan inte kallt. När jag begav mig hemåt närmade sig klockan halv fem, så jag tog en dusch och sedan satte jag mig vid datorn för att redigera min uppsats. Jag har fått tillbaka kommentarer från examinatorn nu och det är en del att fixa, såklart, men jag får så ont i magen bara av att ens öppna dokumentet. Igår tog jag dock tag i det och jobbade mig igenom en del. Det är inte färdigt än men nu känns det åtminstone lite enklare att tänka att jag ska klara av det, att det kommer gå. Jag vill att den ska vara färdig innan fredag för sen går jag på semester och det skulle vara så skönt om jag slipper tänka på uppsatsen då. Den ska inte in förrän den 12:e augusti så då kan jag låta den vara ett tag innan jag läser igenom den igen. 
 
Herregud, vad jag önskar att jag inte hade behövt skriva en D-uppsats på egen hand.
 
I alla fall, när jag hade suttit med den där texten i några timmar kände jag att nä, såhär kan inte min lördagskväll se ut. Så jag hörde av mig till Gimli och sedan sminkade jag mig till peppig musik. Hon kom hit och vi drack något glas innan vi gick till Krögers där vi drack fler glas och sedan dansade vi oss svettiga en bra stund. Vi stannade bara till 01 men då hade vi dansat så mycket att mitt hår inte längre var lockigt. Det var skönt att komma hem i tid, för idag ska jag på ettårskalas för Amalie och det ska bli så mysigt. Efter det ska jag förhoppningsvis till stranden och sedan ska jag traggla lite uppsats igen. 
 
Var en riktig queen igår i mina korta jeansshorts och somrigt hår. En riktigt bra outfit att dansa i ska ni veta. 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen. Puss. 
 
Jules | |
Upp