Fir och frappé

Hej hopp. Det är söndag förmiddag; jag vill säga morgon men klockan är snart halv elva så även jag får erkänna att det vore fel. Jag sitter just nu och äter frukost i form av rån med skagenröra på och frappé till, såklart. Ska spendera dagen med att städa och tvätta, fixa vettiga grejer i läggan ni vet. Kanske träna en sväng, kanske läsa en bok. Jag får se lite. Det är ju semester hörni, jag behöver inte följa mina listor då. 
 
Igårkväll var det middag hos mamma för att fira mig vilket var supermysigt. Vi åt grillat och jordgubbar med glass till efterrätt och jag fick jättefina presenter. Tog bussen hem vid 23 och höll på att frysa ihjäl i mina cykelbyxor, vad hände med sommarvädret liksom? Det var 13 grader ute och jag känner bara: inte ok. Nu ska det regna i tre dagar och jag tycker det är jättetaskigt att det ska regna på min semester, men vi får väl vara tacksamma över att det inte är som förra sommaren ändå. 
 
Jag har inget roligare än så att berätta. Ska väl sätta igång med städningen istället. Puss!
 
Saknade min älskade Ellie igår men hon var sjuk efter tre dagars festivalande i Stockholm. Är så glad för en fin lördagskväll med la familia i alla fall.
 

Jules | |
Upp