I still drink from the cup you stole from the bar

Jag har pms. Och som alltid när jag har pms blir jag sjukt osäker och får tusentals tvivel som skaver i hela kroppen. Börjar fundera på om jag är bra nog. Bra nog i jobbet, bra nog i min relation, bra nog som vän, bra nog i mig själv. Tvivlet nästlar sig in i framtidsplaner och drömmar, i saker jag redan har inplanerade, i själva stommen av vad som är jag. 
 
Tittar mig i spegeln och gillar inget av det jag ser. Skriver hundra ord och suddar ut lika många. Pratar inför folk och önskar jag kunde hålla käft. Jobbar och undrar när någon ska se igenom; se hur dålig jag är på det jag gör. Och jag VET egentligen att alla dessa tankar beror på att det är den tiden på månaden, men det är så frustrerande att varje månad lida av så starkt självtvivel och inte veta vad en ska göra åt det. 
 
Och nu vill jag även såklart radera hela det här blogginlägget. Men det tänker jag inte göra. 
 
 
I övrigt? 
 
Efterarbetet med festivalen sker pö om pö. Igår var jag och Alexandra på UNIK för att föreläsa och hålla workshop för ungdomar angående sexuella trakasserier. De var så kloka och duktiga. Imorgon och på fredag ska jag gå på del två i utbildningen för Interkulturell konflikthantering genom dialog. På fredagkväll kommer Lojs hit! Äntligen! Älskade Lojs. Vi ska förmodligen till Konstmuseet, kanske till Stadsmissionen, kanske ta en öl på en uteservering om det är soligt? Kanske äta brunch på Kallskänken. Det blir mycket mysigt hur eller hur. 
 
Nu ska jag fortsätta jobba. Puss. 
 
Från hjärtat, Jules | |
Upp