Queens of Kalmar, ett möjligtvis sista besök på Sjösjukan och lite annat

Jag har slutat kunna sova. Eller åtminstone kunna somna om. De senaste veckorna har det varit helt omöjligt för mig att somna om när jag har vaknat på natten. Inatt vaknade jag vid halv fyra, behövde gå på toa, kom tillbaka till sängen och var klarvaken. Alla saker jag behöver fixa, vill göra, måste jobba med - allt bara snurrar i huvudet på mig. Som tur är fick jag ändå drygt fyra timmars sömn så det borde jag kunna överleva på. 
 
Idag ska jag i alla fall jobba, laga god mat och lägga upp ett par nya brallor jag införskaffade för någon vecka sedan. Har visserligen redan använt dem med hjälp av lite magi (och säkerhetsnålar), men eh. Ska ha dem på P3 Guld i helgen och då är det kanske värt att kunna skippa nålarna. Har också eventuellt kanske måhända beställt en sammetskimono som jag ska ha till. Hoppas bara den hinner komma. Men ja, P3 Guld kommer bli fett! Åker till Göteborg på lördag, möter upp Alex och går sedan med henne på förfesten och galan såklart. Men till galan kommer också Elin! Emelie jobbar under förfesten så när hela kalaset är slut ska vi sova på hotell. Krispiga lakan och hotellfrukost dagen efter, kan inte bli bättre. 
 
Jag har slutat jobba på lagret nu viket inte var en enda dag för tidigt. Eller, jag slutade egentligen i början av januari men jag har inte riktigt kommit ifatt än ändå. Jobbar ju halvtid med Fryshuset vilket är fantastiskt men det oroar mig ändå pga jag är ej rik. Har verkligen ingen aning om hur mycket pengar Briljanta tillsammans kommer dra in under våren heller. MEN, i mars anordnar i alla fall jag och Durne en festival ihop som vi kallar Queens of Kalmar. Det är en jämställdhetsfestival! Kvinnokraftsvecka! Inspiration! Föreläsningar! Mässa! Nattklubb! Det kommer bli så FETT! (Om en vill veta mer kan en gå in på Facebook och söka på just "Queens of Kalmar" så dyker ett event upp). 
 
I övrigt är alla mina dagar och helger helt fullsmockade fram till typ april? Alltså det är sjukt. Jag ska iväg på utbildning ovanför Stockholm, nästan uppe i Gävle, under tre helger (dock är den sista i slutet av april). Sedan ska jag även till Växjö-trakten eftersom min moster fyller år. P3 Guld i helgen. Emelie fyller år en helg. Vi ska iväg en vecka måndag-torsdag vilket innebär att jag kommer behöva jobba men också vara ledig helgen därefter för en har ju inte superbra batterier i den här lelle kroppen. Och sedan är det typ mars och Queens of Kalmar går av stapeln. Därefter kommer Lojs en helg också! 
 
Ska nog få ihop det. Måste bara komma ihåg att andas. Kanske dags att börja med lite mindfulness igen hörni. 
 
Alex och Izzas examensfirande var för övrigt hur mysigt och bra som helst. Minus alla snubbar men det är ju sen gammalt. Vi var i alla fall på Kallskänken och åt livets mat först, sedan tog vi oss till Sjösjukan där jag till och med fick dansa lite på borden. Drack sötsliskig alkoholfri cider, pussade på Emelie och tryckte bort tankarna om att Alex numera inte är Kalmarbo. Så tacksam över att jag hittade henne i Kalmars något röriga studentliv. Att hon gick med i Cårhusföreningens styrelse och att hon blev en av mina bästa vänner på hur kort tid som helst. Att hon är kvar. Att hon kommer fortsätta vara kvar. Hon är så bra. 
 
Jules | |
Upp