Copenhagen airport

Hejhej. Live from Copenhagen airport här. Jag och Emelie har spenderat de senaste timmarna här med att 1) bekanta oss med stället, 2) äta sen middag på Burger King och 3) sova pö om pö medan den andre vaktar bagaget och agerar huvudkudde. Vid 05 kan vi checka in och vid 07 går vårt flyg! 


Det har varit en kort men lite intensiv arbetsvecka. Jag har haft ett event med Young Ladies in Business vilket alltid är lika kul. Särskilt nu när jag märker att jag inte behöver förbereda snacket eller så utan bara pratar fritt under våra workshops och liknande. Jag har även varit på möte i Nybro, varit med på UF:s kickoff på Guldfågeln Arena (micket roligt!), och hjälpt till som medarrangör under InvESStday. Spännande. Men så idag vid tolv signade jag ut, åkte hem efter ett annat möte som ej var DH-relaterat, packade det sista och blev skjutsad till tågstationen av mamma. Mitt och Emelies tåg gick vid 16 redan, sedan hade vi en bra stunds väntetid i Alvesta och därefter anlände vi på flygplatsen strax innan halv nio. Lång dag men det blev billigast såhär och en lägger ju hellre pengarna på god mat och glassiga grejer väl på slutdestinationen! 

Det ska bli så skönt att komma bort. Få landa lite. Andas ut. Vi ska lata oss vid poolen, förhoppningsvis åka på jeepsafari en dag, kanske åka båt en annan, läsa böcker (jag har dock bara med mig 4, varav en jag läst halva av redan? Hmm), säga hej till mina gamla kollegor på Capo Bay och njuta av god mat på olika restauranger. Ser så mycket framemot att få visa upp mitt Cypern för Emelie. Det blev ju mitt andra hem. Det var det som räddade mig, då för fem år sen när jag trodde att ingenting skulle kunna rädda mig. Jag har längtat så mycket, ända sedan vi bokade resan i somras. Det enda jobbiga är att vi redan saknar katterna. Men de har det bra hemma i lägenheten, där lillasyster bor med dem hela veckan. 

Nu ska jag klappa lite på Emelie som sover i mitt knä. Sen ska jag försöka få till åtminstone en halvtimmes sömn jag också innan vi ska kliva på planet. 

Jules | |
Upp