Inspiration och äventyr

Det är fredag och idag ska min uppsats in för sluthandledning. Sedan ska den in för opponerning den 26/5 och däremellan ska jag hinna med en tripp till Stockholm. Stabilt det här.
 
Igår fick jag ihop hela 3600 ord på fyra timmar, alltså ungefär 8 sidor, medan jag i förrgår endast knåpade ihop 700 ord på hela dagen och sedan vältrade mig i ångest över hur icke-produktiv jag hade varit. Av den anledningen hatar jag alla som säger att man inte kan vänta på inspirationen, man måste bara göra. Ärligt talat, jag behöver alltid vänta? Men när den väl kommer är jag oftast så pass effektiv att jag liksom tar igen allt jag inte har gjort. Är verkligen jättedålig på att sätta mig ner och ba "nu ska jag producera text" om jag inte är på rätt humör. 
 
Därför känns det inte sådär superbra idag för min hjärna känns inte riiiiktigt med idag. Men jag behöver åtminstone få ihop min slutsats och lite annat pill innan jag skickar in den. Imorgon ska jag fixa alla referenser, sedan får jag se vad handledaren säger till mig på måndag. Han kanske råder mig att inte skicka in den alls. Eller så kanske han tycker att den är jättebra. Jag har verkligen ingen aning. 
 
Till något roligare: Mumford & Sons är nu i NÄRHETEN. De spelar i Köpenhamn, Oslo och Göteborg i helgen vilket ärligt talat får det att pirra i hela mig?? På tisdag åker jag upp till Stockholm för att se dem i Globen. Det ska bli så fett och jag vet inte om jag kommer skratta eller gråta. Förmodligen både och. Åker hem igen på onsdag och sedan blir det såklart att plugga järnet torsdag och fredag. På lördagen ska jag och Alexandra tatuera oss, för hon fick det av mig i födelsedagspresent och vi är queens tillsammans. Så. Min ska hamna på låret och jag är så taggad! 
 
Sedan har jag eventuellt också bokat biljetter för att hälsa på Bob en gång till för han är bäst i världen och tiden gick så snabbt när jag var där och vi måste ses igen och jag vill passa på innan jag börjar jobba och den här gången ska jag stanna onsdag-söndag och jag längtar så mycket. 
 
Puss. 
 
Jules | |
Upp