Onsdag 13.02

Ohmygod vad jag är trött på att skriva uppsats just nu. Jag sitter med teoridelen idag, började med den imorse och det går så långsamt. Det hjälper inte heller att jag har svårt att särskilja tidigare forskning från teori och vad som ska vara placerat var. Känns bara som att jag upprepar mig. Men jag har åtminstone hittat en bok som jag tror att jag kan utgå ifrån gällande metod, jag ska bara gå iväg till UB och låna den också. 
 
Har letat upp en hel del artiklar, i alla fall 6 stycken (det är faktiskt många i sammanhanget) som jag förhoppningsvis kan använda till teorin. Jag ska bara orka läsa igenom dem också på den krångliga engelskan som akademiker gärna skrytsamt använder sig av. Blä. Jag vill bara bli klar. Är det för mycket begärt? Det går så långsamt. 
 
Ikväll ska jag åtminstone gå på bio och se Captain Marvel tillsammans med Josefi. Ska bli jättemysigt. Imorgon förmiddag har jag en arbetsintervju och sedan ska jag fortsätta med plugget efter det. Önskar verkligen att jag skrev den här himla uppsatsen med någon istället för det är både tråkigt och svårt att göra det på egen hand. 
 
Jules | |
Upp