Guldfesten 2019

Hello gullungar. Jag började skriva detta efter lunch idag men kom inte särskilt långt innan jag istället blev avbruten av en tjej vid namn Emelie som ringde mig för att snicksnacka lite under sin lunchrast. 
 
Jag tänkte i alla fall berätta om min helg. Det började med att jag var inbjuden som inspiratör till Queens of Kalmars event på Kallskänken betitlat BAR TALKS. Vid halv sju gick jag upp på "scenen" med Alexandra där hon intervjuade mig om vad jag känner och tänker kring #metoo, lite om hur det togs emot när jag delade med mig av mina erfarenheter på Facebook för tre år sedan, vad jag skulle säga till en annan eventuell överlevare i rummet och så vidare. Väldigt fint att få dela mina tankar och det kändes som att jag vågade ta plats, tog tid på mig att uttrycka mig och så. Inte alltid så lätt när en pratar om så tunga grejer liksom. 
 
I lördags vaknade jag upp och mådde jättedåligt. Jag skulle egentligen hjälpt till att pynta på Söderport inför kvällen men fick ställa in det för att istället vila på soffan. Efter lunch tog jag en dusch och sedan började jag sminka mig, äta, fixa håret och dricka en liten cider inför kvällens Guldfest. OCH! Jag hade hunnit få hem kläderna - under fredagen - som jag hade beställt i hopp om att hitta en fin outfit. Gissa hur det gick!!!
 
Jag blev ju en riktig pangbrud om jag får säga det själv. Skorna är alltså ett par platåsneakers från Skopunkten, sedan har jag en basic svart klänning med smala band och över det en klänning/kimono (som hade både knappar och ett smalt band i midjan vilket var perfff för med bara ett band är det lätt att en måste knyta om det hela tiden liksom). Beställde hem både klänningen och kimonon från NAKD för endast 200 spänn totalt. Vilket kap va!
 
I alla fall. 
 
Jag gick hem till Durne vid fyratiden för att sedan få skjuts därifrån tillsammans av Micke till Kalmarsalen. Väl på plats startade kvällen (eftermiddagen?) med ett glas bubbel och mingel i pelarsalen, eller foajén som det ju snarare är, haha. Efter det var det dags för prisceremoni! Min puls gick upp på två MILLIsekunder när jag förstod att de skulle dela ut Omtankepriset allra först. Gu hade verkligen hjärtklappning. Sedan annonserade de vinnaren och sa först Alexandras namn och jag fattade ingenting först. När de sa "och Julia" var det som om jag liksom tittade på ner på mig själv och ba men det är ju jag?? Hahaha. Vi gick upp på scenen, svarade på några korta frågor, log så det gjorde ont och kunde knappt fatta att det var sant. Vi vann. Alltså kan ni fatta? Vi vann Omtankepriset!!! 
 
Därefter fortsatte kvällen med mingelförrätt, i Pelarsalen igen, och sedan åt vi en jättegod huvudrätt till följd av en ännu godare efterrätt. Efter det fick alla pristagare gå upp på scenen igen för att vara med i en liten tävling och jag var smart nog att utse Alexandra som representant för oss utan att hon förstod att det var en tävling på g, haha. Fick stå vid sidan av och heja på istället. 
 
Sen! Sen tog vi taxi till Söderport runt 23 men där stannade jag bara en liten stund för jag var så himla trött i huvudet. Vaknade nästkommande dag utan att vara bakis pga drack inte så mycket mer än några cider, storstädade läggan och kollade på Grey's Anatomy. Bästa. 
 
DET VAR DET HELE. Grattis igen till oss. Tack och bock. Puss!
 
I garderoben, Jules, Vin och dans | |
Upp