Yes please

Jag lever. Jag lever så mycket och det är så jävla vackert och fint och roligt och spännande och ibland ångestfyllt och läskigt. 

Jag tackar ja till saker, tänker inte efter lika mycket längre. Går på känsla, gör saker jag känner för. Ska vi bada? Ja klart vi ska det. Ska vi gå ut en måndag? Varför inte. Vill du träffas? Om du bjuder på vin. Kommer du hit igen? Jag kan inte säga annat än ja. 

Skapar minnen, tar bilder, ser hur mina ögon glittrar nästan jämt. Får ibland tvinga mig själv att stanna upp, att andas, att inse hur kort tid det har gått. Du behöver inte stressa Julia. Njut nu. Njut av sommaren och Kalmarsundsparken och havet och dina vänner och glass och löprundor och bra musik och öl en måndag. Njut av din glädje rädsla lycka frustration kärlek hoppfullhet, för allt det där tillhör livet och nu jävlar lever vi. Idag också.


Från hjärtat, Jules | |
Upp