En lillasyster fyller år

Andra jobbveckan. Det är enklare att gå upp på morgonen men fortfarande lika svårt att somna på kvällen. I måndags tvingade jag dessutom iväg mig själv till kontoret med illamående och migränkänningar, men de gick som tur var över efter några timmar. Jag pratar med mina nya kollegor på lunchrasten och trivs, men känner ändå av ovanan i att vara hemifrån så många timmar i sträck varje dag. Jag hinner inte riktigt med saker jag vill hinna med, men jag har tålamod. Det ger sig. Jag ska bara få ordning på det här först. Dessutom är det sommar: att hitta på saker efter jobbet är roligare än att gå hem direkt och göra vettiga grejer.
 
I måndags åkte jag exempelvis till Ikea med mamma och Viktor för att inhandla present till lillasyster. När tisdagens jobbdag avrundades cyklade jag hem och blev upphämtad av brorsan för att åka över till Öland, där det vankades 20-årsfirande och tacos. Det var jättemysigt och jag är så glad för min familj. Även om jag ibland stör ihjäl mig på dem, såklart. Men det hör väl till. Är hur eller hur så stolt och glad över Ellie, som nu blivit hela 20 år och därmed kanske inte är min lilla skitunge längre. 
 
Vacker är hon i alla fall. Jag älskar henne mest av allt. 
 
Våra skratt ekar mellan husväggarna, stegrar i någon slags hysterisk symfoni. Då mår jag bra. När mitt skratt blandas med mammas och Ellies, då värms hjärtat upp på två millisekunder. 
 
Sedan tog jag bussen hem och vandrade till min lägga. Så glad för den. Det börjar bli så fint här nu. I helgen köpte jag en golvlampa till vardagsrummet och ramar till tre posters som ska upp i sovrummet. 
 
Sedan blev det onsdag och jag gick till jobbet igen. Avrundade med after work på Krögers/Stars & Stripes innan jag kom hem, lite lullig, för att sedan gå och handla. Ska bjuda Alexandra på tacos ikväll och sedan får jag besök så det måste ju finnas frukost hemma. Leverpastejmackor och sånt gott, ni vet. 
 
Idag jobbade jag på kontoret till 13, sedan cyklade jag hemåt och fortsatte hemma. Ska stöka undan lite mejl och så innan jag blir klar för dagen. 
 
Imorgon är det midsommar. Och så har jag långhelg för jag är ledig både imorgon och på måndag. Hoppas på strålande sol och mycket skratt. Det blir nog så. Puss. 
 
Jules | |
Upp