Äntligen sol

Med juni kom värmen. Igår stökade jag undan plugget så fort som möjligt så att jag sedan kunde gå till Kalmarsundsparken med min syster för att sola hela dagen. Vi badade till och med två gånger, vilket såklart var iskallt, men ändå skönt. Kunde inte låta bli att tänka på att det hade varit bästa bakiskuren. Iskallt vatten, havet. Att hänga med någon man tycker om vid en strand. Jamil kom dit efter några timmar också och så åt vi glass och jag insåg att jag hade bränt mig. Plockade därför ihop mina saker och smet hem för att laga mat istället, men likförbannat har jag haft ont på ryggen inatt när jag har sovit. Får smörja in mig med 50 idag, för jag tänker inte undvika solen bara för det. Konstigt att man gör samma misstag varje år och tänker att det räcker att smörja in sig lite grann, så stark kan väl inte solen vara. Så sitter man där några timmar senare, knallröd på bröstkorgen. 
 
När maten var lagad och uppäten så storstädade jag läggan och efter det tog jag en löptur för att prova mina nya löparskor. Det var lagom svettigt men det kändes ärligt talat härligt att låta benen jobba lite. Tänka på annat än det som snurrar i huvudet, bara fokusera på andningen, musiken, fötterna som slår i marken. När jag kom hem tog jag en dusch, sedan åt jag kvällsmat i sällskap av min uppsats. Den är klar nu, jag ska bara fixa min bilaga och sedan ska jag skicka in till examinatorn. Har inte följt alla råd från varken handledare eller opponent för vissa har jag inte hållit med om och vissa har jag inte orkat fixa. Och vissa har jag inte ens haft tillräckligt många ord över för att reda ut. Nu har jag 47 ord till godo och då har jag letat i varenda mening efter saker att radera. 
 
Nu ska jag äta upp min frukost, sen ska jag ner på stan. Ska försöka hitta en ny bikinitopp och lite annat, plus ta en vända till Systemet. Ikväll blir det nog lite vin på stan. Puss. 
 
ÄLSKAR att det nu är tillräckligt varmt för att gå såhär. Mvh en person som hatar att ha byxor och strumpor på sig. 
 
Jules | |
Upp