Tisdag

Morrn. Jag vaknade med migränkänningar för fjärde, eller kanske femte (?), gången på en vecka. Härligt va. Har åtminstone ringt min vårdcentral och har fått en telefontid till imorgon för såhär kan en ju inte ha det. Medicinen jag har fått hjälper knappt och jag har oavsett ingen lust att knapra tabletter titt som tätt. Kanske kan akupunktur hjälpa? Eller ska jag våga testa att göra en daith-piercing? Behöver kanske få ännu bättre rutiner gällande sömn och mat. Och träningen, men den ska ju vara rolig. Inte ett måste. Jag ska åtminstone till gymmet idag och köra ben, det blir kul. Vet inte om migränen kommer på grund av stress men just nu känner jag mig inte särskilt stressad, så det borde liksom inte vara det. Eller är det mina linser? Eller är det hormonellt? Eller är det en blandning av allt. Hur ska en ens veta. 
 
Ah till något roligare. Igår tog jag en promenix med Gimli och sedan lagade hon mat åt mig för att jag fyllt år. Vi åt en jättegod kycklingrätt och sedan jordgubbar med getost, honung och valnötter till efterrätt. Promenerade hem och somnade dirr, så himla skönt. Ikväll ska jag ut och äta med pappsen och Ellie, det blir burgare på Grilleriet och en kan ju ha det sämre om en säger så. Önskar bara att det skulle vara lite, lite bättre väder. Jag har ju faktiskt semester. 
 
Veckan kommer åtminstone fortsätta med att träffa vänner och familj samtidigt som jag ska fixa lite i läggan. Kanske läsa några fler böcker, igår läste jag nämligen ut en jättefin bok som hette Antiloper och som fick mig att gråta - alltså verkligen hulkgråta. Och på söndag kommer Anton hit och jag längtar så mycket. DESSUTOM kommer Alexandra och Micke hem från sin resa på måndag så bättre än så kan det ju inte bli. 
 
Nä, nu ska jag borsta tänderna och byta om så jag kan cykla till gymmet. Ta hand om er. Puss.
 
Jules | |
Upp