Rosa himmel

Hej kompisar. Det är måndag igen och således ny vecka. Jobbet idag har gått bra men det är lite långsamt nu innan semestern. Många har redan droppat av och gått på ledighet så kontoret känns tyst och lite tomt. Själv jobbar jag den här veckan också sedan signar jag ut på fredag för att vara ledig i två veckor. Det är dessutom min födelsedag då! Hela 27 år fyller jag, kan ni tänka er. Det kan nämligen nästan ingen; så fort jag är någonstans gissar folk att jag är 22-23. Jag får alltid höra att jag kommer vara tacksam för det när jag blir äldre, att jag ser yngre ut än vad jag är, men än så länge har jag inte nått åldern då det känns särskilt tacksamt att gång på gång misstas för att vara fem år yngre än vad jag är. 
 
Efter jobbet idag kom jag hem och käkade mat till Good Omens, en mini-serie jag började titta på igår mest för att David Tennant är med i den och för att jag har sett screenshots som varit väldigt lockande. Än så länge tycker jag den är spännande och jag gillar sättet den är skapad på men jag vet inte om jag tycker den är bra. Kanske för att handlingen är lite komplex, haha. Jag får återkomma när jag har sett klart den helt enkelt. Efter det låg jag kvar på soffan en stund och sedan storstädade jag hela lägenheten. Det behövdes. Avrundade kvällen med en dusch och lite ansiktsmask innan jag käkade kvällsmat i sängen till YouTube. 
 
Nu ska jag snart sova. Eller så kanske jag väntar en stund så jag hinner prata med A innan, han jobbar en liten stund till. Är så fjantig men älskar ju såklart att få höra hans röst.
 
Uppsatsen går för övrigt sakta men säkert framåt. Ska sitta med den stund imorgon också tänkte jag, antingen innan eller efter jag träffar mamma för att hänga på Larmtorget och lyssna på musik. Blir mysigt.
 
Det är mycket som känns mysigt just nu. Det kanske är sommaren och värmen, möjligheterna, känslan i kroppen av att jag är min egen och mig själv och inte begränsas längre. Det kanske är vänner och lite vin och fint sällskap från en annan stad och att bada i Kalmarsund. Jag är glad för det, i alla fall. Njuter av att den känslan tar så stor plats i min kropp nu. 
 
En bild som Bob tog på mig när jag var uppe hos honom sist. Tyckte den blev fin. 

Jules | |
Upp