Uppsats och tortyr (typ samma sak?)

Jag vet inte varför men av någon anledning verkar min bloggdesign som är anpassad för mobilen också appliceras när en läser bloggen från dator. Det är åtminstone så det ser ut från min stationära dator, dock inte från min MacBook? Fattar inget. 
 
Ah well. Det är torsdag. Jag äter lunch just nu och har skrivit på min uppsats åtminstone halva förmiddagen. Närmar mig 15.000 tecken och jag skulle vilja säga att det är ljuset i tunneln men det är det inte. Vi ska skriva 25.000-30.000 tecken och jag vet inte hur jag ska få ihop det på mindre än en månad. Det är fan orimligt. Vem vill ens läsa en uppsats som är 70 sidor lång? 
 
Fatta dock när jag väl ÄR klar. Då kommer jag ha skrivit en uppsats på cirka 70 sidor. Hahah så sjukt. Helt själv. Har bara krävts tårar, panik, ilska, frustration och prestationsångest. Inte så farligt. 
 
Igårkväll käkade jag middag med Maggie pga ville fira. Jag fick nämligen det där jobbet som jag så gärna gärna ville ha. Fattar knappt själv! Men så himla roligt! Äntligen. Alltså verkligen äntligen(!). Idag ska jag ner på stan när plugget är avklarat för att hänga med Blondie och Becca under tjejkvällen. Vill hitta en ny rolig väska och kanske ett skärp, behöver köpa foundation och nå fin skjorta/blus. Kan ju inte gå med crop tops och trasiga jeans på mitt nya jobb sen, eh. Eller? Amalie ska med också för Blondie sa att hon gillar tjejkvällar. Den lilla skitungen. Trodde inte jag skulle vara så förtjust i ett barn men hon är ju fantastisk, faktiskt. 
 
Sov hemskt inatt för övrigt. Vaknade runt tre och hade drömt en förjävlig mardröm. Jag var i någon form av fångläger, där jag försökte hjälpa en annan fånge som var svårt sjuk genom att ge honom extra filtar och mat. Visste ju att jag skulle bli straffad för det om det upptäcktes, vilket det gjorde. Av just den fångvaktaren som hatade mig mest, som dessutom var lite lik Snape?? Hmm. I alla fall så var mitt straff att jag skulle säga till honom att "Jag vet att jag har gjort fel och jag förtjänar att straffas" och sedan bli piskad över ryggen flera gånger? Varför drömmer jag det? Någon? Bröt ihop cirka tio gånger innan jag till slut lyckades säga det till honom, inför alla andra fångar och andra väktare, men innan han hann börja så vaknade jag. Herregu. 
 
Nä, nu ska jag fortsätta plugga. Vi hörs. Puss. 
 
Jules | |
Upp