Katter och plugg

Hej hej hemskt mycket hej. 
 
Det är fredag och klockan är halv elva. Jag är mentalt slut efter en jobbintervju. Har varit många av den varan på senaste. Det här jobbet skulle jag verkligen, verkligen vilja ha pga verkar så himla kul. Längtar ju dessutom efter att få använda min examen, liksom på riktigt. 
 
Ikväll ska jag hem till min kompis Josefi för middag och lite vin. Har följt förra helgens genialiska idé om att köpa lättvin för att undvika att vara bakis imorgon, haha. Annars idag ska jag väl fortsätta med min uppsats. Har kommit en bit på metodkapitlet nu men börjar absolut inte se slutet på detta än. Vill liksom vara i diskussionen? Eller ännu bättre, på finslipningen. Den må vara tråkig men då vet en i alla fall att en är i slutet på tunneln så att säga. Måste komma på en idé för den andra kursen också, hade tänkt skriva ett arbete om sexuellt våld men nu har jag börjat fundera på om det typ.. ligger mig för nära? Funderar på att svänga om till klimatfrågan på något vis. Får se lite. 
 
Mm det här är mitt liv just nu. Uppsats, pluggångest, jobbintervjuer och jobbångest, något slags försök att hålla vardagen intakt genom att äta och sova ordentligt men också försöka hinna göra roliga saker. Längtar tills jag har en annan slags stabilitet. 
 
Men! Nu ska jag chilla en stund innan jag ska plugga så hjärnan får reboota. Puss.
 
Har min kattskjorta på mig idag. Den är så söt. Har också bokat tid för klippning och slingning av håret men fanns ingen tid förrän i mitten på maj så får stå ut med den här kalufsen ett tag till. Ah well. 
 
I garderoben, Jules | |
Upp