IT WAS THE 3RD OF SEPTEMBER

WELL HELLO THERE. Jag fattar inte att det fortfarande finns trogna själar som kikar in här då och då. Väldigt fint att se i alla fall. Jag vill så gärna blogga oftare, skriva om saker jag tänker på, saker jag känner, saker jag gör. Tycker så mycket om att ha det sen, att kunna gå tillbaka och se vad jag gjorde den tredje september 2015, 2016, 2017 och så vidare i all oändlighet. 
 
Idag sitter jag vid mitt köksbord i ett organiserat kaos och försöker styra upp mitt liv. På torsdag jobbar jag nämligen sista dagen på Fryshuset eftersom jag sa upp mig därifrån för några veckor sedan, när jag var mitt uppe i min sjukskrivning och insåg att nä, det kommer inte funka att komma tillbaka dit. Detta är min tredje arbetsvecka efter sjukskrivningen och det har ärligt talat gått sådär. Det är jobbigt att inse att en arbetsplats inte funkar för en, men det är ännu jobbigare att hålla kvar ändå och fortsätta traggla när en mår dåligt. Så jag tog det rätta beslutet. 
 
Sen sist då? Jag har läst ut alla Harry Potter-böckerna i alla fall. Kändes så sorgligt att jag funderade på att börja om igen när jag slog igen sista boken. Jag har kommit in på två kurser jag sökte på sen anmälan i somras så jag ska tydligen läsa till en magisterexamen nu. Känns spännande men läskigt. Jag har varit i Halmstad med Emelie och varit på stranden med hennes syskon. Och igår kom vi hem ifrån Statement Festival vilket var fantastiskt. 
 
Anledningen till det organiserade kaoset som utspelar sig just nu är dock att vi ska åka utomlands på lördag. Vi bokade en sista minuten kvällen innan vi for till Göteborg för festivalen, så på fredag kväll ska vi till Helsingborg för att sova hos min kusin och därifrån tar vi sedan en supertidig transferbuss till Kastrup för att sedan flyga till Skiathos på lördagmorgon. Kommer bli underbart. Ska bara ligga vid poolen, läsa böcker och sova länge om dagarna. Dricka iskall läsk och äta vattenmelon. Bästa. Men innan dess har jag saker att fixa: jag ska påbörja en litteraturlista till min ena kurs, jag ska till Växjö på fredag för en heldag som start för min andra kurs, jag ska fixa kurslitteratur, FÖRTIDSRÖSTA (!!!), fixa saker angående vår flytt som sker i månadsskiftet, skriva ut biljetter, växla pengar, få tag på en resväska, boka tvättid + tvätta, lämna iväg katterna och så vidare och så vidare. Sedan måste jag och Emelie även få tag på vårt försäkringsbolag och styra upp för igår när vi kom hem från Statement satt en lapp i trappuppgången (alltså endast en liten lapp - vi har inte ens fått ett telefonsamtal eller ett sms??) om att det har varit översvämning i källaren. Så alla flyttkartonger vi redan införskaffat inför flytten är förstörda, likväl våra resväskor, en bokhylla, en matta, mitt keyboard och en massa andra smågrejer som var nerplockade dit. PLUS en hel låda med allt mitt skolarbete från lågstadiet till gymnasiet. Håller tummarna för att några grejer kommer överleva - de ligger just nu på tork utspridda över hela vardagsrummet. Grät cirka två liter när jag upptäckte det medan Emelie var iväg och hämtade hem katterna. 
 
Men om en ska försöka vara lite glad och pepp: Vi ska till Grekland! Jag har fått min ansökan om studiemedel godkänd! Jag ska plugga i ett helt år till! Vi ska äntligen snart flytta till en annan lägenhet närmre stan! Statement var supernajs! 
 
Nu ska jag dricka kaffe. Pusshej. 
 
P.S. Alla som läser detta bör lyssna på 1. Shirin (särskilt That beat och Cover your eyes) och 2. GNUCCI!!! DANSA LOSS BARA!!!
 
Att lyssna på, Jules | |
Upp