Saker jag köpt & gjort på sistone

Hej kompisar! 
 
I måndags flyttade jag till en ny lägga. Den är större än den tidigare, mysigare, högre i tak, lite billigare och närmre stan. Men framförallt är det hos en annan hyresvärd. Dessutom är den helrenoverad då den tidigare var nikotinskadad och jag & Emelie fick välja både alla golv och tapeter själva! 
 
Men det var egentligen inte det jag skulle skriva om, haha. Jag ville mest uppdatera om läget. Hur eller hur har vi lyckats packa upp i princip alla lådor och verkligen få ordning på bara några få dagar. Vi har några småsaker kvar att fixa, som att sätta upp alla tavlor, sätta ihop vår nya tv-bänk (vilket dock Emelie håller på med as we speak) och inhandla lite fina förvaringslådor men annars så. Because of this så har vi såklart köpt lite nya saker och jag har dessutom köpt på mig lite nya höstkläder som jag tänkte visa. För att det är kul. 
 
Två nya tjocktröjor, en leopardmönstrad kort blus, en vit skjorta och ett par svarta stuprörsjeans! Detta är min uniform i höst: jeans, skön t-shirt, stickad tröja, min nya Pride-klocka och mina nya rosa sneakers. De glömde jag dock ta bild på. Ah well! De är fruktansvärt snygga i alla fall. 
 
Snart, när det blir ännu kallare, har jag dessutom en ny jacka att ta på mig. Älskar den. Så gosig och fin. Är kär i den här färgen. 
 
Vilket leder oss till den nya lampan i sovrummet. Såg den på Ikea och bara stannade upp. Emelie hann se mina ögon glittra innan jag ens själv fattade att jag var tvungen att köpa den. 
 
Nya långa örhängen. OKEJ inte så nya, jag köpte dem till mammas bröllop, men färgen är så höstig att jag lär använda dem cirka jämt de kommande månaderna. 
 
Kolla detta då?? Mysig ny pyjamas! Har inte ägt en riktig pyjamas sen jag var liten! Men jag och Emelie köpte varsin i olika färger pga så mjuka och fina. 
 
Har även äntligen köpt en bokstavstavla vilket jag har tänkt göra i evigheter. Hittade den på Jysk för 85 spänn. Nu prydd med Mumford & Sons, såklart. 
 
Och detta fixade jag idag! Vi bestämde oss för att inte placera allt på exakt samma sätt som i förra läggan för det hade ju varit extremt tråkigt så idag har jag plockat med alla böcker och allt annat för att få ihop det på ett fint sätt. Blev till slut nöjd med detta. 
 
Rundtur kommer när vi är klara. Pusshej. 

I garderoben, Jules | |
Upp