Påskhelgen

Gomorron. Det är fortfarande påsk och således borde det fortfarande vara påskledigt, men jag drar igång dans med dialog på Mötesplatsen i Nybro idag så jag ska jobba i eftermiddag. Känns ändå kul, men lite nervöst. Har såklart en dansledare med mig då jag inte är SÅ duktig på att dansa men ska hålla i dialogdelen med tjejerna som deltar. 
 
Men påskhelgen har varit fin, om än inte särskilt påsk-ig. Inget jag lider av dock. I torsdags började dock dagen med en ÄGGJAKT i Kalmar där jag och Emelie hittade inte ett utan två påskägg!! Det är Clarion Hotell som hade påskäggsjakt i år igen och förra året hittade vi inte ett enda ägg och blev så besvikna, haha. Men i år hade vi en bättre strategi faktiskt. Så vid 7 på morgonen for vi hem, nöjda med vår fångst. 
 
På kvällen var det avtackning med projektgruppen för Queens of Kalmar, så då samlades vi hos Alexandra för tacos och bubbel. Själv drack jag inte en droppe alkohol vilket jag var sjukt tacksam för när jag skulle köra hem på kvällen och det hade fucking snöat. BLÄ. I fredags tog jag och Emelie en promenad till konstmuséet för att se utställningen GIRLS GIRLS GIRLS och Sleeping Beauty. Vi kom överens om att de var fina och coola och allt det där men att vi båda två hellre går till någon slags historisk utställning. Inte lika abstrakt. Sedan promenerade vi hem igen och handlade på Maxi däremellan, varpå vi sedan spenderade resten av dagen hemma. Jag lagade en ny rätt med kokosris och lax, blev väldigt gott! Och så tittade vi på Grey's Anatomy och Modern Family. I lördags gick vi upp tidigt, gjorde varm choklad och matsäck, sedan tog vi bilen till Öland. Vi åkte upp till Sandvik/Jordhamn där vi drack vår choklad i bilen och spejade ut mot Blå Jungfrun. På vägen tillbaka köpte vi fika på Köpingsvik konditori, körde in i Borgholm en sväng och stannade till vid Borgholms slottsruin. Sedan åkte vi till mammas och Carls stugor där de höll på och jobba för att bjussa på fika. Efter det for vi hem. Himla fin dag. Avrundade den med mat från Max och en syster som kom på besök. 
 
Igår var Emelie hos sin nya sköthäst och jag låg som en ångestklump på soffan halva dagen och ville bara gråta. Vet knappt varför, mer än allt plötsligt blev för mycket. När Emelie kom hem satte vi ihop vår nya hurts och sedan gjorde jag toast till middag. För det får en göra när en inte orkar laga riktig mat. 
 
Jules | |
Upp