She's a real peach even when the night come crashing down

Hej kompisar. Det är måndagskväll och Julia är ganska trött men också ganska glad. Jag gick upp tidigt imorse och var på jobbet redan innan åtta, för Emelie åkte till sitt jobb strax efter sju. Efter jobbet for jag till psykologis där vi pratade en del om framtid, osäkerhet och tvivel. Framtid som i ovissheten och frustrationen, osäkerheten som i vad sjutton en ska göra av sig själv cirka hela tiden och tvivel som i att tvivla på sig själv alldeles för mycket. Vi konstaterade att jag är bra på att leva någon annanstans än i nuet dock. Mest ett tag framåt, kanske några månader, ett halvår, ett år. Men jag behöver bli tio gånger bättre på att bara vara i nuet ju, det tär lite mycket på en annars, och så hinner jag aldrig njuta av det som är just nu. Bara stanna upp och vara i det. Lättare sagt än gjort men försöka måste en ju göra. 
 
Helgen har i alla fall varit superfin. Emelie kom i fredagskväll, varpå vi lagade mat och tittade på Grey's Anatomy. I lördags bestämde vi oss för att carpa och ta tillvara på den plötsligt närvarande vårvärmen, så vi tog oss ner på stan och köpte glass, sedan gick vi till en liten ö precis vid vattnet som omringar slottet. Där njöt vi av solen, fick besök av söta ankor med deras ungar, åt glass och pussades. Som sig bör. 
 

Sedan gick vi hem och vilade lite, tittade på Grey's Anatomy igen och åt lunch. Efter det började vi göra oss i ordning för framåt kvällen var det ju dags för event med Young Ladies in Business. Cajsa och Charlotte kom runt 17, sedan traskade vi till mitt kontor för att möta upp Tova och hämta alla goodiebags. Vi styrde sen stegen mot Kallskänken, där vi hade bokat bord för 18 grymma tjejer. Vi hade en så fin kväll! Det blev supergod mat, såklart, härligt nätverkande, utlottning av hotellfrukostar och mycket skratt. Väldigt fint. Vi begav oss hemåt igen efter åtta någon gång och slötittade på Eurovision, åtminstone tills alla bidragen hade visats. Sedan var vi helt slut för någon (okej, jag) hade vaknat redan vid halv sju på morgonen AV SIG SJÄLV utan att kunna somna om. 
 
I söndags hade jag tvättid plus att jag rensade mina garderober för att göra plats för Emelies kläder. Snart är det juni och då halvt om halvt flyttar hon in här, för hon ska jobba i närheten av Kalmar i sommar. 
 
Efter det åkte vi över till Öland för middag hos farmor vilket var jättemysigt. Farmor är så så så fin och söt och bra. Hon hade gjort en jättegod köttfärspaj. Ellie, Viktor och pappa var där också. Vi var där till strax efter åtta, sedan for vi hem och fick leta efter parkeringsplats hur länge som helst. Värdelöst. Det nya parkeringssystemet på Malmen skulle göra det enklare att hitta parkering men icke. Det går knappt att hitta parkeringsautomaterna, de står så långt ifrån varandra? Värdelöst, som sagt. När vi kom blev jag dessutom skör som tusan och började gråta på grund av kommentarer som gör ondare i hjärtat än vad de kanske borde göra. Men. Det tänker jag inte låta förstöra en annars så fantastisk helg. 

Tacohej!

Jules, Sånt som är fint | |
Upp