Det var jul

HEJ.
 
Idag är jag hyfsat glad trots grov PMS för jag är faktiskt ledig. Okej jag har kollat jobbmejlen och även uppdaterat sociala medier för Briljanta tillsammans men i övrigt har jag inte tänkt jobba något alls. Har istället tänkt titta på film, äta choklad, kanske skriva lite (?!), kanske läsa lite. Diska. Kanske lägga upp gardinerna som jag har tänkt göra sen i augusti? Vem vet? Eller så kommer jag bara sitta i soffan och glo och njuta av lite ledig tid. Behöver det också. 
 
Julen skulle ju gå åt till att chilla och vila upp sig egentligen men det blir ju aldrig riktigt så. I lördags åkte vi till mamma efter att vi härjat runt här hemma i ett par timmar, där vi åt jättegod mat bestående av potatisgratäng och hjortstek och med marängtårta till efterrätt. Sen spelade vi spel och retades och skrattade och hade det ändå bra. Jag och Emelie sov kvar där och på julafton åkte vi till pappa vid tolv. Där fikade vi och drack glögg, sen tog vi oss till farmor vid två för att titta på Kalle, äta god mat och utbyta julklappar. Mysigt. Började dock klia i kroppen efter några timmar vilket det alltid gör för det är alltid något som skaver och gör ont. Så då tog jag Emelie i handen och åkte hem till mamsen igen. Där spelade vi spel med mamma och Carl och åt ännu mer godis och snacks. Bästa. På juldagen åkte vi till Halmstad där vi stannade en natt. Åt jättegoda köttbullar och ännu godare Janssons, var på mellandagsrean och panikade och åkte sedan hemåt igen. Tog ett stopp på Max i Växjö för halloumiburgare också i och för sig! Bra kontrast till all julmat. Sedan har jag jobbat på lagret onsdag och torsdag. Har dock sagt upp mig därifrån nu eftersom jag dels har fått gå upp i tid på Fryshuset och dels eftersom jag har startat eget. Kan inte fokusera på femtioelva saker samtidigt även om det är bra ekonomiskt. En är ju inte superwoman precis. 
 
Eller är jag det? Kanske är det superwoman-aktigt att inse sina begränsninar, säga nej, sätta stopp och ta hand om sig själv. 
 
Har för övrigt inte kommit in på en enda kurs jag hade velat läsa i vår. Kom in på retoriken men har bestämt mig för att inte läsa den eftersom det bara var en nödlösning. Ligger dock nära på en av genuskurserna jag har sökt så den tänker jag tacka ja till och hoppas på det bästa! 
 
Nu ska jag eventuellt knåpa ihop ett inlägg om musiken från 2017. Lovar inget dock. Puss!
 
 
Jules | |
Upp