På sistone

Hej hopp. Det är måndag förmiddag och jag sitter vid min nya dator i vardagsrummet! Det ni! Köpte den häromdagen efter extremt lång betänketid, installerade The Sims 3 och vart sedan nöjd med mitt beslut, haha. Nä men den är framförallt till för jobb, plugg och videoredigering! Att kunna spela är ju dock ett plus i kanten.
 
Tänkte hur eller hur att vi skulle kika vad som hamnat i min kamerarulle på mobilen på sistone!
 
Vi börjar med ommöbleringen som skedde här hemma i lördags, helt på eget bevåg och utan Emelies godkännande på förhand. 
 
Har nu alltså separerat bokhyllorna för att skapa en mysig jobbhörna, vilket jag definitivt lyckades med enligt mig själv. Tavlorna ovanför skrivbordet ska dock ändras, det här är mest temporärt för att *känna in stämningen* haha. 
 
Vi går vidare.
 
Jag har fortfarande inte tagit några bra bilder på min tatuering (jättesvårt att ta bild på sin underarms ovansida på egen hand??) men tänkte visa den från tatueraren och en halvkass bild som jag själv tog direkt efteråt, åtminstone. 
 
Lite rött och svullet men såhär ser det alltså nu. "So give me hope in the darkness that I will see the light" är från låten Ghosts that we knew med Mumford & Sons aka det bästa bandet i hela världen. Den är från albumet Babel som släpptes 2012, när jag bodde på Cypern och krigade för att bli frisk från min depression samtidigt som jag jobbade sex dagar i veckan, på en helt ny arbetsplats i ett helt nytt land med helt nya kollegor. Har tänkt tatuera in texten sedan dess, hade till och med en tid inbokad som sedan omvandlades till en annan tatuering, för att jag samtidigt inte har kunnat bestämma mig. De har så många lyrics som jag tycker om och som känns träffande. Men, det fick bli den till slut ändå. Kanske blir det fler i framtiden?
 
En outfit. Hade på mig detta under Bar Talks-eventet på Kallskänken. Kjolen är ny från H&M, skorna är relativt nya från Adidas och har nu invigts sedan snön är borta. Längtar till jag kan ha den här kjolen till en slapp tisha eller tajt linne i sommar. Wow. 
 
En kväll då jag kört hela vägen till Karlskrona för at käka middag, dricka en liten drink och titta på roliga filmer med Rebel Wilson tillsammans med min bästaste Lojs. Sov såklart över och spenderade nästkommande dag på stan. Väldigt mysigt. 
 
En bild på mig och Weasley. För att han är så himla söt. Hänger ju mycket i soffan med katterna om kvällarna liksom. Bästa jag vet är även när en tar en lång helgmorgon med frukost, kattgos och serietittande i soffan innan dagen startar. Det gjorde jag exempelvis igår innan jag sen storstädade hela läggan, åkte iväg på lite ärenden och avrundade dagen med Pinchos och bio ihop med Josefi (som blev uppskjutet i onsdags!). Vi såg Captain Marvel och den var verkligen bra!!! Den kändes väldigt väl genomarbetad och jag tyckte den hade något som många av de andra Marvel-filmerna inte har (besides en kvinnlig huvudroll alltså). Kan inte riktigt sätta fingret på vad. Sevärd hur eller hur!
 
Nu ska jag traggla uppsats. Pusshej. 
 
Jules | |
Upp