Om att röra på sig och veckan som kommer

I söndags for Emelie till Stockholm. Jag lämnade av henne på stationen vid halv nio, pussade hejdå och vinkade sedan när jag körde förbi bussen med Lilla Blå. Känns lite konstigt men lite bra och lite tomt och lite fint. Jag vet inte riktigt. Söndagen fortsatte med att storstäda läggan och sedan tog jag mig till gymmet ihop med Blondie.

Har ju inte skrivit någonting om att jag har börjat träna, för jag vill inte sätta någon press på varken mig själv eller någon annan. Men det började med att jag i höstas plötsligt fick ett sug efter att börja springa igen och först tänkte jag att det var något fel på mig :):):)) Sprang jättemycket när jag bodde på Cypern men det är ju en hel evighet sedan. I alla fall så tog jag mig ut några gånger och tyckte det var SÅ najs men sedan blev det såklart kallt ute = inte lika najs. Så jag bestämde mig för att skaffa ett gymkort trots allt, bara för att testa. Och det enda kravet jag hade på mig själv var att försöka gå till gymmet två gånger i veckan - men inte för att träna utan bara för att vara där. Jag menar, det skulle räcka om jag gick dit och bastade, gick dit och hängde lite, eller satt i en massagestol en stund. Eller bara gick på löpbandet i tio minuter. Sedan dess har jag provat lite olika pass och kört en del styrka också. Utmanar mig själv lite då och då, provar en ny övning, testar en maskin jag inte testat innan (om en räknar bort de där åren då jag tränade maniskt när jag var yngre mao). Samtidigt läste/läser jag boken Hjärnstark för att hela tiden bli påmind om att jag tränar för att bli piggare, smartare, få bättre minne och bara helt enkelt må lite bättre. Inte för att bli smal eller få plats i några specifika kläder. Det går ju såklart upp och ner, de där tankarna, men jag försöker att inte mata dem. Istället går jag dit och gör det jag tycker är kul, få träningsvärk ibland och blir svettig ibland. Men framförallt känner jag mig ändå lite piggare och det är ju guld värt. 

AH WELL efter denna långa utläggning fortsatte min söndag med att söka lite somarjobb, laga mat och planera veckan. Igår pluggade jag hela dagen, eller försökte åtminstone men fokuset var sisådär, sedan åkte jag iväg till Hansa och kikade efter lite träningskläder (!), köpte en flarra vin på Systemet och handlade på Maxi. 

Nurå? JO jag hittade en liten lista hos Hanapee som jag skamlöst snodde. 

Det här händer i veckan
Har en fullproppad vecka ärligt talat men kanske är bra nu när Emelie har åkt så jag inte känner mig ensam. Idag ska jag till psykologis, träna en sväng och sedan iväg på möte ikväll om en eventuell grej jag ska vara med på via Briljanta tillsammans. Imorgon ska jag iväg på jobbintervju, sedan plugga lite och så kommer pappa hit för att hjälpa till och sätta upp några hyllor. På kvällen ska jag på AW med en ny kompis!! Eller förhoppningsvis ny kompis om hon tycker jag är trevlig och så, hahah. Torsdag blir lite lugnare åtminstone men ska iväg till mamma på kvällen för att hjälpa henne med hennes hemsida och får mat i utbyte. Bästa. På fredag ska jag testa Body pump vilket jag velat göra länge men inte vågat men nu ska Blondie med, sedan ska jag plugga några timmar och efter det ska jag träffa Alexandra för att kika efter kläder till Guldfesten, planera kommande samarbeten och dricka lite vin. Så najs. LÖRDAG hoppas jag att jag inte är bakis för ska träffa Maggie för fika/frukost vid typ halv elva. 

Jag ser fram emot
Oj har ju många roliga grejer inplanerade. Men ser väldigt mycket framemot fredag!! Och att gå på vardagsAW imorgon också iofs. 

Det här känns jobbigt
Det känns både jobbigt och lite bra att jag har mycket grejer inplanerade. Har efter inrådan från psykolois börjat skriva ett schema som gäller timme för timme hela veckan. Det är i princip fullsmockat, förutom typ lördag eftermiddag. Känns också lite jobbigt att jag måste storstäda själv på söndag igen - men det får jag ju vänja mig vid nu, haha. 

Veckans person 
HMM får säga Blondie pga ska ses typ tre gånger för att träna lite vilket är kul och utmanande (ska prova två nya pass men därför är det också extra bra att en får sällis, ju). 

PUSS hoppas ni får en bra tisdag och har roliga saker inplanerade i veckan! OM INTE: planera in något att längta lite till!!

Jules | |
Upp