D-uppsats, fin helg och helvetesförkylning

Jag sitter på universitetsbiblioteket och skriver på min D-uppsats. Försöker knyta samman de olika teorierna jag presenterar i teorikapitlet och trots att just den biten går bra så är jag osäker på vart det ska landa. Jag har ett tema, ett område jag vill studera, men jag vet fortfarande inte vad min frågeställning ska vara, vilken inriktning jag ska ta. Det lutar åt två helt olika håll: influencers i relation till konsumtion eller influencers i relation till kroppsideal och kroppspositivism. Blä. Vet inte heller vad jag ska ha för metod, hur själva studien ska utföras, när jag väl vet vad jag vill studera. Det ger sig väl. 
 
När jag kommer hem härifrån ska jag, förutom att äta mat och allt det där en måste göra, städa läggan för ikväll kommer Emelie hem. Jag hämtar henne på tågstationen runt midnatt och sedan är hon hemma tills på måndagmorgon. Hon fyller 25 på söndag så vi ska äta frunch på Kallskänken, så himla mysigt. Därutöver ska vi på bio imorgon och på lördag tänkte vi laga god mat och dricka drinkar hemma. Är orimligt pepp på detta. Vill nästan eventuellt kanske gärna bli lite full. Fnissa ihop i soffan typ. Besparar mig gärna en eventuell baksmälla dock. 
 
Mår sådär just nu vilket till störst del beror på att jag var sjuk i en veckas tid. Låg pall på soffan och fick till och med be mamma och syster att handla mat åt mig pga orkade inte ställa mig vid spisen. Tittade på Grey's Anatomy och grät lite då och då, snorade och hostade som jag vet inte vad. Men nu är jag i alla fall frisk, det är bara yttepytte rinnig näsa och kliande hals kvar. 
 
Här får ni en selfie på mig och Weasley som vi skickade till mami. 
 
Nu ska jag fortsätta plugga. Puss. 
 
Jules | |
Upp