GUIDING LIGHT

HEJ. Den här bloggen har ju ändå orden "Mumford & Sons" i internetfliken så vem är jag då att inte blogga om DET NYA SLÄPPET!!! 
 
AH jag har varit så taggad i flera veckor. För er som inte vet, och för er som vet som håller med mig såklart, så har Mumford & Sons släppt hintar om att något ska hända i flera veckors tid nu. De började med en video som täckte Sigh no more-eran, med bokstaven "a" i introt. Därefter (exakt en vecka senare) kom en video med Babel-turnén och bokstaven "b", fast i morsekod. Ännu en vecka senare: Wilder Mind och bokstaven "c" i morsekod. OCH SÅ för tre dagar sedan la de upp en video, utan ljud, på Instagram där bokstaven "d" i morsekod stod först i bildtexten. 
 
Och så. Igårkväll fick jag höra första singeln från nya albumet för första gången (tack vare Emelie, jag hade inte ens kollat om det gick att lyssna på den radiokanalen härifrån). Marcus Mumford inledde dessutom radiointervjun med att säga att det kommer ett album, kallat Delta, i november. Gissa vem som började gråta av den vetskapen i kombination med en ny sjukt bra låt? Eh, jag. 
 
Direkt efteråt förbeställde jag deras album i LP-format plus en tisha och nu väntar jag ivrigt på turnésläppet. Ger vad som helst för att få se dem live. Funderar på att försöka få biljetter till flera konserter, bara för att en kan. 
 
Nu tycker jag att alla ska gå in på Spotify och lyssna på deras singel. Och dessutom, ikväll klockan 18.00 (svensk tid) ska de tydligen sända live på Youtube. Jag kommer åtminstone sitta bänkad. Gör det ni också.
 
Om det inte har framgått: jag älskar Mumford & Sons så mycket. Ibland mer än livet självt. 
 
Att lyssna på, Jules | |
Upp