JACKOR JAG SKULLE VILJA HA

Hallå. Det är höst och säkert snart vinter men innan dess skulle jag vilja bära dessa jackor över mina kalla armar och axlar. Vissa är kanske snarare jackor för den första vårdagen, men med en extra tjock tröja under och en halsduk kan de säkerligen funka någon månad eller två till. Vi kikar!
 
P.S. Alla jackor finns på Asos och är för tillfället på rea. Länkarna öppnas i nytt fönster. 
 
Jeansjacka med regnbågsfärgad volang från Signature 8. 
Vill ha denna till ett par svarta tajta jeans, klumpiga sneakers och en hög hästsvans (vilket jag visserligen har alldeles för kort hår för nu). Gärna ett par rosa läppar och en slarvigt slängd halsduk på mig också. 
 
Kappa i oversize-modell med färgblock, Asos Design. 
Vill ha denna till ett par fladdriga byxor i någon dov färg. Tänk typ mörkmörkgröna? Tillsammans med en krispigt vit sweatshirt och ett par statement-örhängen i någon ball färg. Knallrosa kanske. YEPP.
 
Jacka i sammet, Asos Design. 
Ge mig ett par ljusa mom-jeans, ett par svarta kängor och en stickad tröja och så DENNA JACKA över så är min dag on point. Till det: skarpa jävla ögonbryn och rufsigt hår. 
 
Skimrande regnjacka, Brave soul. 
Okej denna regnjacka hade gjort vilken festival som helst komplett? Vill ha brunbrända ben, ett par slitna högmidjade jeansshorts och en magkort topp med paljetter under denna ljuvliga. Självklart space buns och en himla massa glitter i fejset. *drömmer mig bort från hösten*
 
Kappa med färgblock, Angel Eye. 
Vet inte varför denna modell ser vettskrämd ut när hon har en så fin jacka på sig. Skulle bära den antingen till vardags till ett par ripped jeans, sneakers och kofta under med en t-shirt slarvigt instoppad i jeansen och ett par gnistrande örhängen, eller till ett festligare sammanhang med en svart lite knäpp klänning och mina silvriga klackar tillsammans med lockigt hår. Knäpp klänning btw?? Tänk alltså inte en enkel "lilla svarta" utan något ROLIGARE än så. 
 
Rutig kappa, Asos Design.
Detta var ju ändå tänkt som ett inlägg med höstjackor och vad är mer höstigt än en rutig kappa? Här i ett lite roligare format med pastelliga färger blandat med några lite mörkare! Vill ha den till en tajt ljusrosa manchesterkjol, en stickad ljusgrå tröja med en slapp vit skjorta under. Och så ett par svarta boots med coola spännen på till det. Mycket highlighter, nude-läppar och matt ögonskugga. Skulle kötta vilket möte som helst. 
 
Det var det! Vem betalar? 
 
Inspiration, Jules | |
Upp