Femte juni

Hej babes. Det är den femte juni och således exakt en månad kvar tills jag fyller 26 år. Kan knappt fatta det själv. Passerar det magiska 25-årsstrecket. Hur gick det till? Nyss var jag en liten 17-åring som festade i parken och pluggade till prov och pussade på min 12-åriga lillasyster, som tar studenten nästa vecka. 
 
Men innan jag fyller år ska jag göra en del andra roliga och mindre roliga saker. Jag ska i alla fall jobba tre veckor innan jag tar två veckor av min semester! (Sedan jobbar jag tre veckor till och är ledig i två igen). Jag har börjat jobba heltid på Fryshuset nu, började som kommunikatör i fredags nämligen. Det känns kul att jag ska få prova på att vara just kommunikatör för det var ju ändå lite av ett mål medan jag pluggade. Det är en projektanställning som pågår till sista december med förhoppning om att den går att förlänga! Men Fryshuset är ju en stiftelse som drivs av bidrag, gåvor och projektpengar så det är ju inte alltid säkert att en anställning kan fortlöpa. 
 
I och med att jag börjar jobba heltid hinner jag inte jobba särskilt mycket med mitt egna företag, Briljanta tillsammans, men jag hoppas verkligen jag kan få in en föreläsning då och då för det är så himla roligt. Jag och Alexandra var och föreläste i Oskarshamn för en vecka sedan, då Regionförbundet bokade oss för en föreläsning till deras LUPP-nätverk. Det gick superbra och var verkligen kul. 
 
Något annat jag ska göra innan jag fyller år är att se Beyoncé och Jay-Z i Stockholm vilket kommer bli AMAZING såklart. Är så sjukt taggad. Blev ju lagom ledsen häromveckan när jag och Emelie inte längre kunde åka till Göteborg och se Silvana på Liseberg för den här damen fick kristallsjukan. Vad är ens det tänker ni. Jag mådde alltså jätte-jätte-jättedåligt och trodde först det var magsjuka pga kräktes?? Men var också jätteyr? Så efter lite googlande i en väldigt stilla position, när jag inte längre hade något att få upp, så hittade jag information om kristallsjukan. Ringde 1177 som rekommenderade mig att åka till akuten så sagt och gjort. Fick spendera halva dagen på sjukhuset med olika prover och grejer, innan jag träffade en öronläkare som med hemska övningar kunde konstatera att mina kristaller tydligen hamnat fel i örat. Efter korrigering med hjälp av några kroppsövningar fick jag åka hem och bli omhändertagen av Emelie i flera dagar. Hur eller hur hoppas jag att det dyker upp något annat passande tillfälle att se Silvana, men jag har i alla fall Beyoncé att glädjas för (!!!). 
 
En annan kul grej är att jag har startat en Youtube-kanal. Har inte hunnit få upp första videon ännu men både första och andra är redigerade och klara. Så läskigt? Men så roligt. Jag hatar ju att prova nya grejer pga vill gärna vara bäst på en gång men det går ju inte. Så nu gör jag verkligen något för nybörjaren inom mig och provar på att vlogga. Slänger upp videon här sen! 
 
Bilder från när jag och Emelie var och fikade på OAS när jag hade mått dåligt i så många dagar efter kristallsjukan och bara ville UT UR LÄGENHETEN. 
 
Jules | |
Upp