PINK SHADES

Hej alla mina små kycklingar. Det är slutet på juli och hettan försvinner aldrig. Igår åskade det och några droppar regn föll men solen sken igenom och värmen minskade inte överhuvudtaget. Vi har 30 grader i lägenheten och en får anstränga sig för att inte ge upp hoppet totalt. Om precis allt. Eller så får en åka och bada då och då, för att överleva, vilket vi såklart har gjort. 
 
Jag försöker verkligen ta varje dag som den kommer just nu. Jag har blivit sjukskriven och det känns som att stressen aldrig lättar, vad jag än gör. Så jag försöker andas mig igenom det? Eller något. Jag vet inte. Orden har försvunnit ifrån mig också, det är så svårt att formulera sig. Hitta rätt meningsbyggnad, finna rätt ord. Det började redan tidigt i våras, jag visste knappt hur jag skulle skriva ett mejl, än mindre något viktigt. Kan sitta och stirra på ett dokument utan att ens veta var jag ska börja, trots att jag vet vad jag vill få fram. Minnet är sämre än vanligt, halsbrännan är nästan konstant. Så, en sjukskrivning var väl på sin plats. 
 
Idag åkte Emelie till Stockholm för att jobba på Pride, vilket innebär att jag är själv tills på söndagkväll. Ska försöka göra sånt jag verkligen vill, typ läsa böcker, skriva, kanske ha hemma-spa, åka och bada helt själv en kväll. Landa lite. Gosa med katterna och laga lite god mat. Eller beställa hem mat, om det är så. 
 
Imorgon ska jag gå ut och äta med mamma, Viktor och Ellie. Ska bli jättemysigt. Dessutom ska jag på massage på förmiddagen eftersom jag äntligen bokat en tid för det där presentkortet jag vann under Queens i mars. 
 
Inte mycket till uppdatering detta men hey, jag lever åtminstone. Uppdaterar min instagram (@juliabjorknert) lite oftare än här om ni vill kika. Nu ska jag fortsätta läsa Harry Potter och Fången från Azkaban, får se hur många HP:s jag hinner den här veckan. Puss.
 
Från hjärtat, Jules | |
Upp