Torsdag 19.48

Jag satt här och skulle skriva en årsresumé på nyårsaftons dag. Finkammade min externa hårddisk efter bilder som väl kunde representera varje månad, de där guldklimparna en har, de extra fina stunderna eller dagarna. Men sedan spillde jag självklart kaffe på min dator och eftersom jag gjort det tidigare, vilket då slutade i total katastrof, var ju paniken ett faktum. 
 
Det verkar dock som om jag spillde så pass lite att det inte påverkar min lelle älskling. Sist råkade jag ju välta en kaffekopp så mer än halva innehållet åkte ut och liksom flöt över, och in i, datorn. Då ledde det till en reparationskostnad på drygt 17k, eller en ny dator, varpå mitt försäkringsbolag valde det sistnämnda. 
 
Den här gången verkar det som att den har klarat sig men en vill ju inte kasta sten i glashus. Jag la den åtminstone på tork i drygt ett dygn så jag hoppas att det gjorde susen. Någon årsresumé blev ju dock inte skriven. Alla bilder är utvalda nu, men just idag, just ikväll har jag ingen lust att komponera ihop dessa mastiga (men roliga) inlägg. 
 
Så. Jag tänkte bara säga hej såhär istället. 
 
Jag hade åtminstone en fin nyårsafton. Jag och Emelie var bara hemma, åt massa god mat, tittade på OC och gosade med katterna. Förvånansvärt nog hanterade de fyrverkerierna ganska bra, den mesta tiden var de faktiskt bara nyfikna. Satt i fönstret och tittade storögt ut på himlen, medan vi skålade i bubbel och pussades vid tolvslaget. 
 
I tisdags var jag tillbaka på lagret för att jobba varpå jag upptäckte att min önskan om att mina senare pass i januari gärna fick bli tagna av någon annan, hade beviljats. Så det innebar att jag igår jobbade min sista dag där, såvida jag inte blir inringd åtminstone. Men då kan jag såklart säga nej om jag inte kan. Och tur är det, för herregu vad mycket annat som min kalender börjar bli full av. Det är jobb, såklart, men också planeringsmöten och träffar med mitt egna företag, frisörtid, kompisdejter, resor och annat kul, och utbildningar. 
 
Bland annat kommer Alex hem till Kalmar igen nästa vecka för att ta examen. Då blir det examensmiddag med påföljande utgång, och examensceremoni två dagar därefter. Sedan åker jag till Göteborg och möter upp sagda person den 20/1 för P3 Guld. Emelie ska jobba på förfesten och jag blev sugen på att joina hela kalaset, vilket Alex nappade på. Dessutom kommer Elin också, men inte förrän till själva galan. Sedan ska jag och Emelie tydligen iväg på en hemlig tripp i början på februari som hon har planerat helt och som jag inte har någon aning om alls. Mer än vilka dagar det gäller. Det blir kul, hur eller hur, det är jag säker på.
 
Jag hoppas att det här blir en fin vår. Jag behöver det. 
 
Jules | |
Upp