Mpower, Queens of Kalmar och stress

HEJ.
 
Jag har haft en fantastisk jävla helg alltså. I fredags klev jag upp vid 04.00 för att kunna ta tåget vid 05 upp mot Stockholm. Väl där mötte jag hela Mpower-gänget varpå vi tillsammans åkte buss till Älvkarleö, cirka tre mil från Gävle om jag förstått det hela rätt, haha. Med min halvt jobbiga sociala ångest var det lite jobbigt att ha speed-dating på bussen, framförallt i kombination med en jävla trötthet och kallsvettningar på grund av just den. Hade sovit kanske 4-5 timmar under natten så kroppen var rätt mör. 
 
Väl framme vid herrgården vi skulle bo på blev vi indelade i våra rum och jag blev rumskompis med en tjej som heter Canab. Sedan åt vi lunch och därefter började själva utbildningen. Vi har haft diskussioner kring normer och makt, pratat om svartvitt tänkande, haft walk'n'talks, ätit massa god mat, diskuterat ännu mer, gjort gruppövningar, pratat krisberedskap, letat efter och skrivit ner våra egna kärnvärderingar och jag vet inte vad. Det var fantastiskt i alla fall. I fredagskväll var jag tyvärr tvungen att jobba, plus att jag var sjukt trött och däckade cirka halv tio, men i lördagskväll spelade vi spel och lekte lekar, hängde i allrummet allihopa och bara MÖS. 
 
Jag har alltså fått 14 nya kompisar, utspridda över Sverige, i olika åldrar, med olika erfarenheter och bakgrunder, fantastiska personligheter och underbara skratt. Och det bästa av allt är att vi har två helger till, nästa är i början på mars och jag längtar redan. Guuuu. Ryser typ när jag skriver detta. 
 
I övrigt fortskrider jobbet med Queens of Kalmar och det går både superfort och superlångsamt. Känns som att jag inte får något gjort alls medan jag i nästa sekund glömmer bort vad som är "kvar" att göra (citationstecken pga allt är fan kvar att göra egentligen, haha). Jobbet med Fryshuset fortskrider såklart också men det är sjukt mycket att göra där också. Roligt dock! 
 
Nu ska jag och Emelie äta mat för vi har lagat världens godaste lasagne. Ikväll ska vi eventuellt på bio och se Downsizing pga den verkar kul och vi behöver ha en riktig date night!! Bara mysa, hon & jag. 
 
Och en annan grej. Mitt mål just nu: lugna ner livet lite. Lugna ner mig själv lite. För annars kommer den här stressen typ ge mig en hjärtattack. Och det vill vi ju inte! 
 
PUSS.
 
Jules | |
Upp