MUSIK 2018

Hej hopp! 
 
Häromdagen kikade jag på min musikstatistik för året som nu snart är slut så jag tänkte att jag skulle visa detta för er, som under tidigare år! Här hittar ni 2017, 2015 och 2014
 
Ej förvånad över första valet av låt. Däremot har jag ingen aning om vem ROZES är? Har inte alls lyssnat mycket på musik i år, jämfört med år 2017 då jag hade drygt dubbelt så många minuter och 2015 då det är mer än TRIPPELT så många (!!!). What have I done. Måste lyssna på mer musik nästa år. 
 
Mumford & Sons har alltså varit min favoritartist både 2017 och 2015. År 2014 låg de på andraplats. Inga konstigheter. Älskar Mumford & Sons mer än livet. Har för övrigt äntligen kommit på mitt framtida tatueringsmotiv som hyllning till detta fantastiska band. Ska försöka göra den under vårkanten nästa år. Och så siktar vi på än mer än 65 timmar. <3 
 
I övrigt har jag lyssant mycket på artisterna häröver. Endast svenskar i övrigt! Spännande. Mina topplåtar är ändå lite förvånande då jag inte trodde att jag hade lyssnat på varken Bulletproof Baby, Say My Name eller I Believe in Us så pass mycket. IDGAF köper jag. Lätt. För övrigt kom Guiding Light ut i slutet på september men toppar ändå. Hur rock kan finnas med bland mina toppgenrer övergår dock mitt förstånd. 
 
Lite annat utplock från min topp 100. 
 
Rekommenderar starkt att lyssna på följande om ni inte har gjort det:
A case of you - James Blake
Below my feet - Mumford & Sons
Starkare - Ana Diaz (denna låt har varit mitt anthem så himla länge och just nu är alla hennes låtar något slags soundtrack till den bokidé jag fnular på)
Loved you once - Patrik Jean
Cover your eyes - Shirin
The valley - Betty Who
Feg - Södra station
 
Tycker det känns bra att vara såhär unik även om jag inte har en aning om vad sjutton Neo Mellow är för något. Tydligen ingår bland annat dessa artister i neo mellow. Känns ändå rimligt. Lyssnar ju exempelvis "mycket" (allt är relativt) på Passenger, James Bay, Mumford & Sons (HAHA kanske därför det är min mest spelade subgenre då), LÉON, osv osv.
 
Spännande! Skyttens stjärntecken förstärker behovet av frihet och obundenhet. Målet för Skytten är ofta att utan hinder kunna företa sig ändamålsfyllda ting, snarare än att slippa ansträngning. Skytten är inte lättjefullt avståndstagande, utan fylld av energi som riktas och glöder i en viss strävan.
 
DET VA ALLES. 
 
Till nästa år önskar jag att Spotify tar tillbaka funktionen att se vilken artist som spelas mest under vilken årstid (som under 2014 & 2015), vilken dag en lyssnar på mest musik (2014) och hur många olika låtar + artister en lyssnade på OCH hur många genres en utforskade (2017). 
 
P.S. Denna bild gav mig inspiration till en viss tatuering som ska göras. Slutresultatet kommer dock se heeelt annorlunda ut!
 
PUSS.
 
 
Att lyssna på, Jules, Listor | |
Upp