Fenixfågel och chailatte

Hej kompisar. Jag sitter i köket och har precis ätit frukost. Det är snö ute så jag antar att det är vinter på riktigt nu. Vid åtta ska jag sticka iväg för att ta cellprov vilket jag inte alls ser framemot men såklart gör ändå pga viktigt. Väldigt viktigt! Efter det ska jag hem igen och plugga, har ett metod-pm att fortsätta skriva på och en uppgift för den andra kursen som jag inte har börjat med än. Men det känns ändå ganska lugnt, jag tror jag ligger hyfsat till. Vid 15 ska jag och Alexandra träffa Helen från Länsstyrelsen för att prata om föreläsningarna vi ska hålla i januari. Vi ska i princip presentera det material vi har hittills och se ifall det går i linje med vad de har tänkt sig. Ska bli spännande! Kanske framförallt att hålla dem sedan, men det är inte förrän om drygt en månad.
 
Igår var jag hos en tatuerare och började fixa till min arm. Redan nu ser det ut som en helt annan tatuering i princip. Det är alltså denna jag snackar om: 
 
Jag har varit missnöjd med den sedan dagen den blev klar, i princip. Fenixfågelns huvud är liksom ett skämt? Och alla konturer är så suddiga. I texten står det "Iam" som ett ord, inte I am. Ja, det är mycket som inte blev helt rätt om en säger så. 
 
Jag har varit för feg för att gå till en tatuerare för att fixa den för jag har varit rädd att det inte skulle gå. Att de skulle säga att det är omöjligt. Så istället har jag låtit den blekas om somrarna och sparat undan pengar till en eventuell framtida så kallad renovering, haha. Så! Igår var det dags! Fick tiden i förra veckan så blev lite impulsivt men känns sjukt bra. En sittning kvar bara sen är den done. Så lättad. 
 
Igårkväll var jag även och lämnade tillbaka den stationära datorn vi köpte för några veckor sedan för processorn var för dålig för att spela The Sims 3 med. Får se om/när jag köper en ny, men vill så gärna ha en. Börjar tröttna på den lilla skärmen i en laptop (eller ja, det har jag tröttnat på sedan länge egentligen men what to do). Sedan fikade jag med min syster på Espresso House och jag älskar henne så mycket. Är så glad att hon är hemma från Spanien igen. <3
 
Jules | |
Upp