En vårig liten lista

Hur såg ditt liv ut förra våren?
Förra våren jobbade jag på Drivhuset, var nykär och spenderade nästan varje ledig stund med Emelie. Tydligen var vi också på Sjösjukan en sväng - tror det var efter Simons födelsedagsfest. Hängde också på Krögers under P3 Älskar, tog hand om en katt som hade kastrerats och åkte till Halmstad med Emelie och Elin för att se Linnea Henriksson. 

 Har våren börjat som du tänkt dig?
EH NEJ. Det snöade häromdagen och därför ligger det fortfarande snö på marken. Det är kallt ute och kallt inomhus också. Däremot har det ändå börjat ganska bra på andra sätt såklart. Har hittat tillbaka till en bästa vän, hittat på fina saker med Emelie, jobbat med roliga grejer. 

Hur hoppas du att våren blir i år?
Varm, fylld av Mumford & Sons, och som om ett ton gråa kalla tunga stenar lyfts från axlarna. Hoppas på mycket sol i ögonen, bara ben så fort som möjligt, nysopade gator fria från grus och spontanitet. 

Vad är dina planer för våren?
Jag och Emelie ska till Hamburg om drygt två veckor, det blir mysigt! I övrigt hoppas jag på att få jobba mer än vad jag gör just nu pga behöver cash. Sedan ska vi förhoppningsvis åka till Göteborg och se Silvana i maj!! Dröm. Hoppas också det blir en ny tatuering innan sommaren kommer.  

Vad är det bästa med våren?
JAG ÄLSKAR VÅREN. Inte riktigt lika mycket som sommaren but still. Älskar lättnaden som infinner sig när en inser att nu, nu är det över. Nu får vi inte vinter på ett halvår igen. Älskar att sitta ute i solen, älskar vårpromenader, älskar att börja göra upp planer för sommaren. 

Vad är ditt vårplagg nummer ett?
Min skinnjacka och min jeansjacka. Lätt. 

Bästa vårstället?
UTESERVERING. Antingen Espresso House eller Krögers, beroende på vad en är i the mood for så att säga. 

Vad ska du köpa inför våren?
Behöver verkligen ett par nya sneakers. Sedan har jag beställt en ny vårjacka men H&M har inte ens börjat packa mitt himla paket än trots att det var TIO dagar sen jag beställde. 
 
Vad kommer du att äta i vår?
Tror att det vanligaste för mig under våren är att jag börjar äta kall mat? Typ sallader och sånt gott. Men mitt säkraste vårtecken är att jag övergår till frapinos istället för chailatte på Espresso House.

Vad är det första våriga du ska göra?
Ha på mig jeansjacka utan att frysa. 
 
 Vad ser du fram emot mest?
Att livet ska reda upp sig lite, ärligt talat. Lever fortfarande i en backlash från Queens of Kalmar, där jag inte har hunnit återhämta mig, samtidigt som jag panikar över min ekonomi och andra ångestmoln som plötsligt har börjat dyka upp som en full storm igen. 

Har du redan några sommarplaner?
JA! Jag och Emelie ska på Beyoncé och JAY Z i juni. Sedan fyller jag år i juli och då brukar jag alltid försöka hitta på något roligt för att minska min åldersnoja. Sedan ska vi på STATEMENT i slutet på augusti också! Bästa. 
 
Jules, Listor | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Så härlig lista att läsa :D

Upp