Hjärtesorg, pt. I

Jag har en hemlig anslagstavla på min Pinterest som heter Hjärtesorg. Där har jag sparat allt som har fått mig att ta mig igenom tunga nätter, men också det som har fått mig att känna mig mindre ensam. Någon kanske skulle tycka att det var sorgligt att spara på bilder som förknippas med olika slags hjärtesorg, men för mig är det snarare vackert. Vad är känslor om inte något att ta vara på, minnas, spara? Och när andra sätter ord på det en känner på ett bättre sätt än en själv vissa kvällar, då känns inte tårarna lika salta. Faktiskt. Dessutom blir det något terapeutiskt i att göra det. Men vet ni vad det bästa är ändå? Numera kan jag inte relatera till allt detta lika starkt längre. Kanske är det också därför jag vill visa en utvald samling av alla dessa ord.


Från hjärtat, Jules | |
Upp