"Ditt skratt fyller upp lokalen"

Söndag, igen. Helgerna går så fort. Igår stökade jag av lite vettiga grejer (så som att diska världens största diskberg typ), öva inför tisdag och så. Sedan kom mamma och Ellie över, så fick dricka kaffe med mamsen vilket var mysigt. Vi försökte tillsammans förstå lite mer av ekonomi-delen jag ska gå igenom men no luck. Vissa grejer förstår jag bara inte? De är ju inte logiska. Sen när hon hade åkt hade jag världens beslutsångest för vad jag skulle göra resten av kvällen, samtidigt som jag visste att jag skulle vara ledsen och ångestig av att bara vara hemma. Så efter en stunds velande och argumenterande med mig själv skärpte jag till mig och sminkade mig. Åt lite mat, drog på mig mina busbyxor som inte har använts sedan nollningen i höstas. Sen kom Simon över och vid halv tio-tiden gick vi till Sjösjukan där vi mötte upp Alex och massa fler fina från Humanus. Det var härligt. Sjukan var som Sjukan alltid är: stökigt, lite väl mycket folk (kanske inte så konstigt en CSN-helg), högljutt och med dans på borden. Just dans på borden är ju i och för sig alltid najs. När det var så mycket kö till baren att jag inte ens orkade beställa en vatten kände jag dock att det var dags att gå vidare, men det var kö till Oleary's. Till Oleary's? Inte för att vara sådan men när är det någonsin kö in dit. Och kön till Krögers sträckte sig ända ner till mitten av Larmtorget i princip? Helt galet. Så jag gick hem. Kramade Alex hejdå, tackade för en fin kväll, pluggade in musik i öronen och traskade hem runt tolv. Ändå skönt. 
 
Idag har jag tittat på Doctor Who och gråtit lite till säsongsavslutningen för säsong två, gjort en budget för månaden och betalat lite räkningar, beställt hem linser, deklarerat, diskat och ångestat en hel del. Vet inte vad det är med mig. Måste vara för att jag har mens, blir så känslig och skör då. Vet inte ens vad jag har ångest för men den är där likförbannat. 
 
Borde laga mat. Öva lite mer inför tisdag. Men vill hellre ligga på soffan, titta på ännu mer Doctor Who och kanske gråta lite till. Hoppas ni har haft en fin helg. Puss.
 
Jules, Vin och dans | |
Upp