Torsdag 07:50

Hejhej! Jag sitter här och äter frukost innan det blir dags att gå till jobbet. Det blir dock en rörig dag, för jag ska till sjukgymnasten vid 10 och sedan på ett annat vårdbesök vid 14. Efter jobbet ska nog jag och Emelie till Mio & Ikea för att titta på möbler.

Sen i lördags bor Emelie här. I fredags var jag i Hultsfred och hälsade på en sista gång (för tredje gången endast haha...), då vi var på tentaslask och grejer med hennes klass. Sedan tog vi hennes pick och pack, åtminstone det mesta, och åkte till Kalmar. I måndagsmorse åkte hon dock till Stockholm för att jobba på P3 Älskar, och var borta till tisdagskväll. Så i tisdags träffade jag Bobski för en fika vilket fick avsluta långledigheten. 
 
Och vet ni vad? Inte nog med att Emelie numera bor hos mig, den första augusti flyttar vi till en större lägenhet tillsammans. En lägenhet med ett separat sovrum, kök och vardagsrum, en stor balkong och en mysig innergård. Dessutom kommer den då vara nyrenoverad, med nytt kök och nya golv. Bästa. Är så glad så glad så glad för detta. Men det leder också till att vi behöver köpa, bland annat: 1. en ny säng, 2. en soffa, 3. en riktig TV. Och eventuellt en del annat, kanske ett nytt köksbord om det jag har inte får plats och gärna en ny bokhylla och helst även ett fint skrivbord. Men det ska bli kul. Längtar ihjäl mig. 
 
Nu ska jag till jobbet! Pusshej. 
 
Jules | |
Upp