BIRTH-YAY

Hej. Så fint att ni fortsätter titta in här trots att det är helt dött. Sorry 'bout that. Den här veckan har varit busy! I måndags storstädade jag hemma, fikade sedan med Blondie och åkte därefter till Kin & Curt på middag tillsammans med Emelie och farmor. Det var mysigt. I tisdags kom Victoria till Kalmar varpå vi åkte över till Öland för att hämta mammas bil + släp, sedan for vi till Ikea där vi köpte massa fint men framförallt en ny säng till mig & Emelie, sedan åkte vi hem till oss och hämtade vår gamla säng till Victoria. For sedan till Hultsfred (efter mycket kånkande) där vi lämpade av allt, kramade Victoria hejdå igen och sedan for tillbaka hem. Över till Öland för att lämna bilen, sedan släppte jag av Emelie hemma medan jag åkte till Maxi. Kom hem till färdiglagad mat. Bästa. Sen satte vi ihop vår nya säng och var helt slut, somnade så himla gott. Dock måste vi köpa ett nytt täcke också för tydligen snor jag nu täcket från Emelie cirka hundra gånger per natt. Inte snällt. 
 
Men! Igår. Igår fyllde jag 25 år. Jag fattar ej. Jag fick en liten ask på morgonen med en nyckel i, plus en massa konfetti som sprinklades över mig i samband med skratt och pussar. Sedan var jag iväg en sväng och när jag kom hem hade Emelie gjort världens brunch till oss. Jag fick ett paket som jag öppnade innan vi skulle äta, där det var en bok som öppnades med hjälp av nycklarna. Där har Emelie börjat skriva ner vår historia, hur vi träffades och allting. Så jag började självklart gråta för jag orkar inte hur fin hon är. Sedan har hon tydligen bokat biljetter & hotell till en kväll i Stockholm i höst då vi ska se Ron Pope live. Älskar henne så mycket!!!! Gu. Efter min gråtstund åt vi pannkakor, drack smoothies, åt gott fröknäcke, drack juice och avslutade med goda donuts. Efter det tog vi en välbehövlig powernap eftersom vi inte hade fått någon sovmorgon, sedan bakade jag en vit kladdkaka till middagens efterrätt, vi gjorde oss i ordning och for till mamma. Där åt vi grillat med potatissallad, majs, sallad och god sås. Älskar mat ibland. Fick fina presenter också; lite pengar, hudvård från Clinique, en ny stavmixer, påslakanset och ljusslingor. När kvällen började närma sig halv nio for vi hemåt igen och mös sedan själva resten av kvällen. Min tjej är bäst. 
 
NU är hon dock på jobbet, jag har varit hos sjukgymnasten och sedan förberett lite inför morgondagens middag med kompisarna. Ska ha musikquiz och lite annat kul! Ska äta lunch nu och sen ska jag gå ner på stan och möta min QUEEN LOJS! För idag kommer hon till Kalmar! Är så glad!
 
Jules, Sånt som är fint | |
Upp