En onsdag och en nyårsafton

Gokväller. Mitt wi-fi är igång! Det var visst jag som hade gjort fel, för jag hittade inte något bredbandsuttag och kopplade därför in routern i telejacket men det var ju fel. Efter några sms med Amanda som bodde här innan lyckades jag dock hitta uttaget som satt i en hemlig liten dosa högst upp ovanför dörren i hallen. Rimligt.

Jag sitter nu i min soffa, äter lite godis, tittar på min katt som har somnat så sött på sängen. Har precis tagit en lång dusch och ska snart sova. Idag har jag jobbat, sedan var jag på Ikea med Bobski och efter det skjutsade jag hem Ellie till Färjestaden. Så himla jobbigt att köra tillbaka bara, ska aldrig mer köra över bron när det är klass 2-varning. Var tvungen att köra om några lastbilar som låg i 30 km/h och trodde typ att jag skulle dö. Efter bron kom det ännu mer snö som gjorde att jag knappt såg vägen framför mig heller, så himla otäckt. Usch. Kom dock hem välbehållen, packade upp allt jag köpte på Ikea, käkade lite och så. Egentligen köpte jag bara småplock idag, mestadels nödvändiga grejer åtminstone. Plus en hylla som jag ska ha till micron, men orkade ej släpa upp den från bilen så den är inte ihopsatt än. 

FÖR ÖVRIGT, så har jag inte berättat om min nyårsafton. Dagen kändes inte alls som en nyårsafton men det blev en fin kväll. Jag var hemma hos Paulina, som till en början hade fixat ost och kex, grönsaksdipp osv. Godde. Det var bara jag, Paulina och hennes kompis Elin men det var väldigt mysigt. Vi åt planka, spelade spel och tog oss sedan iväg till fotbollsplanen vid Getingen vid tolvslaget för att skåla i bubbel och titta på fyrverkerierna. Blev dock så himla orolig och nervös över att Tonks var hemma själv och att det var hennes första nyår, så jag begav mig hemåt strax efter midnatt. Kom hem och la mig i sängen, nöjd och belåten över att det jävla skitåret som varit 2016 nu är över. För egen del var visserligen inte året i sig särskilt apdåligt, jag har haft jävligt roligt och jag har också hunnit växa en hel del, bli starkare och bearbeta mycket, men globalt? SKITår. Usch. Men nu blickar vi framåt och så ska jag fan göra det jag kan göra för att kicka patriarkatet, slå sönder rasismen och alltihop. Gör det ni med. <3
 

DETTA mina vänner, är den sista selfien i Julias rävlya på Skräddaretorpsvägen!


Godde. Blir hungrig nu. Fan. 


Tydligen måste en använda snyggfiltret på snapchat när en tar selfies. Detta var något nytt för mig, haha. Jag tror jag håller mig till det hederliga hundfiltret i fortsättningen också. Plus de filter som dyker upp ibland med kickass highlighter och lösögonfransar? Dä ä najs. Puss!

Jules, Vin och dans | |
Upp