Hej jag lever och är glad

HEJ ALLA FINA. Idag är jag i Maggies och Fredriks lägenhet för jag är hundvakt åt Ray medan de är hos Fredriks syster i Jönköping. Mys. Får därmed låna Fredriks dator, så jag har kunnat jobba lite med Kvastkampen och även plugga en del. Vi började en ny kurs igår och till på måndag ska vi skriva en berättelse där det ska finnas med olika maktperspektiv. Min grupp bestämde sig för att skriva en saga om en prins, en prinsessa och en drake vid namn Patriarkatet. Haha kommer bli så himla bäst! Vi har skrivit drygt två sidor hittills men det ska vara minst 3 sidor så får knåpa på det ett tag till. Ska snart ta ännu en promenad med Ray också, sedan ska jag laga lite mat och efter det ska jag sminka mig, locka håret och byta om för ikväll blir det födelsedagsfest på Sjukan för Charlotte! Ska bli så himla kul. 
 
Nästa vecka får jag veta om jag får ett sommarjobb jag var på intervju för den här veckan. Är så himla nervös, vill så gärna ha det. Sen har jag en till intervju att gå på också, så något jobb ska jag nog lyckas få! Annars har jag sökt en kurs som heter Kreativt skrivande, funderar på att läsa den i vilket fall för det känns så himla kul. Älskar ju att skriva. 
 
Vad har hänt i veckan då? Jag har fått svar om datorn och den skulle kosta 17.000 att reparera?! Helt galet. Så jag ska få en ny istället heheh. Nöjd. Och så har jag varit hos frissan, skrivit tenta (ingen aning om hur det gick) och varit på dansen. Var så himla kul, det börjar gå bättre och bättre och i torsdags lärde vi oss en ny koregrafi till en låt med jättemycket bas och rytmik, så jävla gött att dansa till. 
 
Imorgon har jag styrelsemöte och på måndag börjar ännu en kurs, för vi ska läsa två kurser parallellt nu fram till sommaren. Det är organisation II som vi började med igår och så är det b-uppsatsen som drar igång på måndag. Nervöst, men spännande. Roligt ändå. Blir en intensiv vår men jag är glad ändå för det kommer gå bra. Allt löser sig, ju. 
 
Puss.
 
Jules | |
Upp